הנשיא נרתם למאבק בתאונות הדרכים

נשיא המדינה, שמעון פרס, היה היום (שלישי) אורח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הנשיא ענה לשיחות הורים לקראת פתיחת שנה"ל יחד עם מוקדניות ומנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ, לאחר מכן התנסה הנשיא בנהיגה בטוחה בסימולאטור. הנשיא קרא להורים ולילדים להישמר בדרכים. בסיור השתתף שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.

הנשיא אמר במהלך הסיור "בנימה אישית אני יכול לומר אם היו שואלים אותי כיצד הייתי רוצה להיזכר- הייתי רוצה להיזכר כאדם שהצליח להציל נפש אחת בישראל, אינני מכיר דבר חשוב מכך להציל חיי ילד וילדה הוא הדבר הנאצל ביותר שאדם יכול לעשות בימי חייו, כל האזרחים בישראל צריכים לראות עצמם שותפים להצלת חי הילדים והמבוגרים בכבישים. אין לנו הרבה ילדים, זה בידנו לשמור על חייהם".

הוא ציין כי "אם חס וחלילה מתרחשת תאונה כולנו יודעים מה המשמעויות הקשות והעצובות למשפחה להורים, ולחברים לכיתה, יש לקיים מאמץ מציל חיים, זו המשימה החשובה ביותר".

מנכ"ל הרשות עדכן את הנשיא כי בשנת 2010 נהרגו בתאונות דרכים 40 ילדים בגילאי 0-14, המהווים 11.3% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו. רוב (25) הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2009 נפגעו כהולכי רגל, 10 נהרגו כנוסעי רכב ו- 5 כרוכב אופניים.

הנשיא פרס התנסה בסימולאטור (דמיין נהיגה) ייחודי לשיפור מיומנויות הנהיגה בדגש על נהגים צעירים. הנשיא חגר חגורת בטיחות ונהג תוך דימוי הצבת שורת מצבי קיצון שעשוי להיתקל בהם כל נהג בישראל.

הסימולאטור מבית החברה לתרבות הנהיגה בישראל, מאפשר התנסות  במצבי קיצון ובהתמודדות בתנאי שטח ומזג אוויר משתנים.



במהלך ביקורו, הוצגה בפני הנשיא פרס, ערכת "הילוך ראשון", ערכה ייחודית שנבנתה לצוותי הדרכה.הערכה תופץ במוסדות חינוך, תנועות נוער ובקרב יחידות צה"ל השונות. זאת בשל מעורבותם הגדולה של נהגים צעירים בתאונות דרכים.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ ציין בפני הנשיא כי משרדו יציג בתוך כחודשיים תכנית בטיחות רב שנתית חדשה שגובשה בסיועו של ד"ר יעקב שיינין ומומחי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדבריו, התכנית תוצג גם לנשיא המדינה לאחר שהביע את הסכמתו להירתם למאבק בתאונות הדרכים.

השר כץ הוסיף כי משרדו יחל בקרוב לגייס לשורות הישרות הלאומי מאה מתנדבים ראשונים מקרב המגזר הערבי ומאה נוספים מהמגזר החרדי שירתמו למאבק בתאונות בדרכים למגזרים אותם הם מייצגים. הוא הוסיף כי אם הניסוי יצליח יפעל משרדו להרחיב את הפרויקט למאות מתנדבים נוספים.

השר כץ בירך את ההורים לקראת פתיחת שנת הלימודים ופנה להורים בבית ללמד את הילדים את הדרך הבטוחה לביה"ס ובכל שאלה לפנות למוקד המומחים שהוקם לפתיחת שנה"ל.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ, אמר כי "הירתמותו של האזרח מספר 1 למאבק בתאונות הדרכים נותנת לנו כוח וזריקת עידוד להמשיך במאבק בצמצום תאונות הדרכים בישראל, אנו שמחים לארח את כבוד הנשיא בפתיחת המוקד החשוב הזה שמטרתו היא הכוונת והגברת מודעות הציבור בהתמודדות עם הסכנות השוכנות בדרך לביה"ס, אני משוכנע שהמוקד יעזור לאזרחי ישראל נהגים ומשתמשי דרך פגיעים כאחד, לחזור הביתה בשלום.