במעמד רב רושם נערך השבוע כנס שר החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ב. הכנס נערך בבית הארחה 'בית יהודה' בירושלים בנוכחות שר החינוך מר גדעון סער, סגן השר הרב מנחם אליעזר מוזס, מנכ"ל המשרד ד"ר שמשון שושני, צוות האגף לחינוך חרדי במשרד החינוך ובכירי מערכת החינוך ומנהלי המוסדות החרדיים כאשר במהלך הכנס הוכרז על מספר הישגים מרשימים המביאים עימם בשורות טובות עבור כלל הציבור החרדי. הכנס הונחה על ידי מר יהודה פינסקי, מנהל אגף החינוך המוכר במשרד החינוך.

בתחילת הכינוס אמר שר החינוך כי הוא שואף להרחיב את הפעילות המוגברת ואת העשייה המבורכת בציבור החרדי וכי יחולו הקלות בתתי"ם, בישיבות, בסמינרים ובמוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים.

סגן השר הרב מוזס הצטרף לדבריו ומנה את ההישגים האחרונים במיתון הביקורות בישיבות. דבריו של הרב מוזס היו מתובלים במאמרי חז"ל ובציטטות מהגמרא על חשיבות החינוך בחודש אלול ויסודות החינוך החרדי.

לאחר מכן נערך דיון שאלות ותשובות בהשתתפות הרב אברהם יוסף לייזרזון יו"ר החינוך העצמאי שהזכיר את מהות החינוך העצמאי החרדי שעצמאותו לא תשתנה לעולם.

הרב משה קליין מתלמוד תורה 'נווה יעקב' הקריא מכתב של ח"כ מכל החוגים המעריכים ותומכים בחינוך החרדי. בנאום חוצב להבות ומלא ברגש העלה הרב יצחק גולדקנופף מנכ"ל איגוד התתי"ם ורשת בית יעקב את נושא עבודתם של מנהלי התתי"ם בימים אלו.

בניגוד לדבריו של שר החינוך שאמר כי מנהלי מוסדות החינוך עסוקים בנושאים חינוכיים כגון מניעת נשירת תלמידים אמר הרב גולדקנופף כי מנהלי מוסדות החינוך עסוקים בנושאים פיזיים וגשמיים כגון תיקוני גגות דולפים, התקנת אמצעי בטיחות ואיומים מרחפים של פקידי משרד החינוך, "לצערנו הפכו מנהלי מוסדות החינוך החרדי לחוטבי עצים ושואבי מים במקום לעסוק בחינוך הטהור" הרב גולדקנופף פנה אל אנשי משרד החינוך וביקש "אנא הקלו מאיתנו את ההליכים הבירוקרטים הנוחתים עלינו מדי שנה בהשגת האישורים למוסדות החינוך, גם הגזירה של צירוף היתר בניה לכל מבנה חינוכי הוא תנאי וגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בו. בתיקי התכנון והבנייה לא מצויים כל המסמכים ומנהלי המוסדות נשארים בחוסר אונים".

הרב גולדקנופף הוסיף ואמר כי "משנה שעברה ועד היום חלה מהפיכה במשרד החינוך, התקדמו הרבה דברים אך עדיין רחוקה הדרך מלהיות מושלמת" הוא ביקש ממנכ"ל משרד החינוך ד"ר שושני לדחות את פרישתו ממשרד החינוך עד אשר יתוקן העוול שנעשה לגני הילדים של מוסדות החינוך המוכר כאשר הם מתוקצבים ב 70 אחוזים מתוך התקצוב הרשמי, הוא הציג את האבסורד שמשרד החינוך דורש מהגננות להשתלם בלימודים ולהתקדם בתארים אך כשמגיע הנושא לתקצוב מסרב משרד החינוך לתקצב את הגננות מעבר לדרגת גננת מוסמכת.

מנכ"ל משרד החינוך הפתיע בתשובתו כאשר הכריז כי לקראת שנת 2013 יחול שינוי בתקצוב גני הילדים. מנכ"ל משרד החינוך הוסיף ואמר כי התקבלה החלטה על ידי השר וסגן שר הבריאות הרב ליצמן כי החל משנת תשע"ג הרי שכל מוסד שיסדיר את עניין הבטיחות, הבריאות והפדגוגיה יקבל רישיון לחמש שנים.