"אנחנו חייבים לו - הוא יהיה המנהל"

בבית ספר אזורי בגוש עציון המונה מעל 1,000 תלמידים מכל האזור החליטו בחודשים האחרונים בתאום בין ההורים, המועצה ומשרד החינוך לפצל את חטיבת הבנים וחטיבת בנות לשני בתי ספר שונים.

בצוות שהוקם בשיתוף משרד החינוך הוחלט כי מנהל בית הספר הנוכחי ינהל את בית הספר של הבנים ואילו סגנית המנהל, אילנה סולטן (תושבת האזור), בעלת ניסיון רב בחינוך וזו שהובילה את מהלך הפיצול תשמש כמנהלת לחטיבת הבנות בבית ספר החדש. 

לטענת אנשי המועצה, בשבוע שעבר ביום חמישי התקשר מנהל מחוז במשרד החינוך לראש המועצה והודיע לו, כי "צר לי יש מנהל מסוים שאנחנו חייבים לו הוא יהיה מנהל בית הספר". 

סגן ראש המועצה והממונה על החינוך, יאיר וולף, אמר בתגובה לערוץ 7, כי "אין מציאות שבה נפתח את בית ספר עם מנהל אחר זולת אילנה סולטן. לא ניתן ששיקולים זרים וצרים יורידו לטמיון את כל העבודה החינוכית שנעשית בשנים האחרונות, אין כאן חשיבה על טובת הילדים או החינוך זה לא מפעל זה בית ספר עם תלמידים".

יו"ר ועד הורים של בית הספר, יעל סמואל, זועמת על החלטה למנות מנהל מבחוץ ואומרת כי יש כל ההמלצות מכל הגורמים שהמנהלת צריכה לצמוח מתוך בית הספר, "סולטן הייתה סגנית בבית הספר הקודם והייתה אף ממיסדיו, היא מכירה את רוח בית הספר את התלמידות והורים והיא מקובלת על כולם, ב-3 חודשים האחרונים היא הכינה את בית הספר לשנה החדשה, אנחנו לא מעונינים בשום מנהל אחר".

תגובת משרד החינוך: "הנושא מטופל על ידי שר החינוך ומנכ"ל משרדו".