המתמחים חוסמים את הכביש
המתמחים חוסמים את הכבישפלאש 90

מספר ימים לאחר חתימת הסכם השכר בין ההסתדרות הרפואית לאוצר, מבהירים באגודת הרופאים הצעירים, כי אין בכוונתם להתפשר והדרך שלהם החוצה ממערכת הבריאות קצרה מאוד. יו"ר ועד הרופאים הצעירים של בתי החולים 'הדסה', מאיר מזרחי, סיפר לערוץ 7 "הנתונים של עליית השכר אינם נכונים. לא מדובר על העלאה של עשרות אחוזים, כפי שהוצג, אלא על אי שחיקת שכר".

"בהסכם הוחלט על העלאה של 3.5%-2.5% לשנה כאשר המדד קרוב ל-3% לשנה ולכן המשמעות של זה היא אי שחיקת שכר ואל העלאתו. כלכלנים ידועים ניתחו את ערך הכסף וראו שבשנת 2020 נרויח בעצם כמו היום".

"מה שהובטח לנו שמספר התורניות ירדו ל-6 בחודש - אין שום מנגנון שיאכוף את זה", הבהיר מזרחי, "ההסתדרות אמרה שכל תורנות מעבר לתורנות ה-6, ישלם בית החולים 700 ש"ח תוספת על המשמרת. אולם, מנגנון האכיפה לא קיים בהסכם ולכן ברור שהמתמחים ימשיכו לעשות הרבה תורניות ולא יקבלו את השכר המתאים".

מזרחי הבהיר כי כאשר מדברים על המושג "תורנויות", המשמעות היא שאורך כל תורנות נע בין 26-32 שעות ברצף - תלוי באיזה מקצוע, "מתמחה שעושה תורנות בשבת, אין לו יום חופש אחד במשך שבועיים או שלושה שבועות - הוא עובד מינימום 26 שעות, ביום השני הוא צריך לישון לאחר שהיה ער כל כך הרבה שעות, ולמחרת - ביום השלישי, הוא חוזר שוב למשמרת נוספת".

מזרחי הדגיש בשיחה בצורה חד משמעית, "אנחנו מתפטרים וזה סופי. כל מתמחה או רופא צעיר ישב עם עצמו ועם משפחתו והגיע למסקנה שהוא מתפטר. מדובר מעל 1,100 רופאים והמשמעות היא שלבתי החולים יהיה קשה - אני לא חושב שבתי החולים יכולים להחזיק יותר מיום-יומיים בלי המתמחים".

מזרחי פסימי בנוגע לדיונים מול האוצר "כשהם יפנו אלינו וירצו לשמוע אותנו אז אולי תהיה נקודת אור אחרת תהיה נקודת חושך. ביום שני", ציין, "אני הולך לחפש עבודה אחרת ויש הרבה הצעות עבודה בתחום חברות התרופות, החברות הפרטיות, ביו טכנולוגיה או ליסוע לחו"ל".