שאול מופז
שאול מופזפלאש 90

חבר הכנסת מיכאל בן ארי פנה ליו"ר וועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז, בבקשה לקיים דיון ולברר עם שר הביטחון ברק את הכוונה להכניס כוחות מצריים לסיני בניגוד להסכמי קמפ דיוייד.

בפנייתו זו מתבסס בן ארי גם על חוות דעת שכתב היועץ המשפטי של הכנסת  אייל ינון לפני כחצי שנה, ולפיה על וועדת החוץ והביטחון לבחון העניין ולעקוב אחריו. 

במכתבו למופז כתב בן ארי:

בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות, כי בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק להתיר לממשל המצרי להכניס כוח  צבאי מצרי לסיני. להווי ידוע כי ע"פ  הסכמי קמפ דייויד שאושררו ע״י מליאת הכנסת, על חצי האי סיני להיות שטח מפורז מכוחות צבא מצריים. 

כזכור, כאשר ראש הממשלה אריאל שרון ביקש להתיר כניסת חיילים מצרים לציר פילדלפי הייתה דרישה שהדבר יובא להחלטת הכנסת בהצבעה. ואם אינני טועה יו"ר ועדת החו"ב דאז השר יובל שטיינץ, עסק בזה, מתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה המפקחת על הממשלה בעניינים כגון אלו.

כשסוגיה זו שבה ועולה, אני פונה אליך כמי שממלא את תפקיד היו"ר במשמרת הזאת, לזמן את שר הביטחון, ולברר איתו את פרטי השמועות.

במידה ויש אמת בשמועות (שלא הוכחשו), יש לברר כיצד מתקבלת ההחלטה הגורלית הזאת ואיזה פורום מתעתד לאשר את המהלך מבחינה חוקית. שהרי, מדובר בשינויים בהסכמים שהתקבלו בהחלטת כנסת, כחוק לכל דבר ועניין.

נזכיר כי על פי דיווחים שונים ביממה האחרונה הודיע הממשל המצרי כי כל שינוי בהסכמי קמפ דיוויד ייעשה במשא ומתן עם ישראל. על פי דיווח ב'קול ישראל' חבר המועצה הצבאית העליונה, הגנרל איסמעיל עותמאן, הדגיש כי ההסכמים לא ישונו ולא ייעשו בהם תיקונים אלא אם יושג הסכם עם ישראל. הגנרל המצרי אישר בדבריו שאכן בעת האחרונה הוגדל מספרם של חיילי מצרים לאורך הגבול בסיני. לדברים אלה הוסיף והודיע כי בקרוב יגדל היקף הכוחות כדי להגביר את הביטחון ולמנוע מתקפות משטח סיני.

בראיון לעיתון אל-מסרי אל סבעא ציין עותמאן כי ישראל לא הביעה התנגדות לבקשה של מצרים להגדיל את מספר החיילים בסיני ולא פסלה שום בקשה אחרת.