צבי האוזר
צבי האוזרצילום: פלאש 90

מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, מזמין את הציבור להציג דרכים לשימור וקידום הלשון העברית. הפנייה לציבור נעשתה באמצעות אתר הפייסבוק של מזכירות הממשלה ובאתרי אינטרנט נוספים אליהם מוזמן הציבור לשלוח את הצעותיו.

צוות מיוחד שתפקידו למצוא דרכים עדכניות לשימור השפה העברית ופיתוחה יבחן את ההצעות השונות. בראש הצוות יעמוד מזכיר הממשלה וישתתפו בו גם נשיא האקדמיה ללשון העברית, מנהלים כלליים של משרדי ממשלה, קצין החינוך הראשי בצה"ל, נציגי הרדיו והטלוויזיה ועוד.

המלצות הצוות יתווספו לפעולות שהממשלה כבר יזמה בנושא, ובהן קיום הכינוס השנתי לשפה העברית, הענקת פרס הלשון העברית על שם אליעזר בן-יהודה והנפקת בול לציון ייחוד הלשון העברית ומעמדה.

מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר ציין כי "בפעילות משולבת של משרדי הממשלה, אנשי תקשורת ואנשי מקצוע ואקדמיה, ניתן יהיה לשמר ולפתח את העברית כשפה תקינה, נכונה ועשירה. אנו מחפשים כל העת דרכים עדכניות לקדם את השפה העברית ולפעול לשימור מעמדה אל מול אתגרי העידן הגלובלי ומהפכת המידע. השפה היא מאפיין יסוד בהגדרתנו כעם, היא המסד של המורשת, התרבות והזיכרון ההיסטורי שלנו. חובה עלינו להבטיח מרכזיותה דווקא בעידן בו פועלים כוחות לטשטוש הזהות הלאומית והתרבותית".

רעיונות והצעות ניתן לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני: [email protected], או באמצעות דף הפייסבוק של מזכירות הממשלה עד ליום 25.9.2011.