פיטר את ממשלתו. עבדאללה.
פיטר את ממשלתו. עבדאללה.פלאש 90

כמו ברבות ממדינות ערב באיזור, גם בירדן נמשכת חוסר הרגיעה.

היומון אל-קדס אל-ערבי דיווח כי שלשום, ביום הראשון של עיד אל-פיטר, אירגנו האחים המוסלמים בירדן תפילות ברחובות ובכיכרות הציבוריות, בעמאן ובכמה מחוזות נוספים, בהשתתפות אלפי אנשים. בכירי הארגון, בהם המפקח הכללי המאם סעיד, ויו"ר מפלגת האחים המוסלמים, חמזה מנצור, הנהיגו את התפילות ותקפו בדרשותיהם את "משטרי העריצות והשחיתות הערביים". הידיעה תורגמה בידי מכון המחקר 'ממרי'.

עפ"י הדיווח, אחת הסיבות לקיום תפילות אלה, היא העובדה שהשלטון מנע מהאחים המוסלמים לדרוש במסגדים של משרד ההקדשים, ורצונם של האחים המוסלמים, להוכיח למשטר את כוחם הפוליטי לקראת הבחירות לפרלמנט.

המלך עבדאללה, מצידו, מנסה להרגיע את הרוחות בירדן, באמצעות מהלכים שנועדו לרצות אותם. אחד מהם היה הענקת חנינה לשמונה אסירים אסלאמיסטים קיצוניים מהעיר מעאן, שנשפטו על ניסיון לבצע פיגועי טרור. השמונה שוחררו בתחילת השבוע מהכלא.

העיתון אל-סביל היוצא בירדן דיווח ביום שני כי שלושה מהמחבלים שקיבלו חנינה הורשעו בשנה שעברה בגין הקמת חוליה שתכננה לבצע מעזה פעולות טרור נגד ישראל.

חמישה מהמשוחררים נדונו למוות ב-2006 בגין מעורבותם ב"אירועי מעאן" (2002) - הפרות סדר קשות שהובילו למותם של שישה אנשים בעיר, בהם שני שוטרים.

עפ"י הדיווחים, המלך העניק את החנינה המיוחדת בשל ביקורתם הקשה של תושבי העיר מעאן, על אי הכללתם של אסירים אלה בחנינה הכללית של המלך ביוני האחרון.