המאהל מתרחב?
המאהל מתרחב?פלאש 90

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום (שני) לראש עיריית בת-ים שלמה לחיאני וליו"ר המרכז לשלטון מקומי שלמה בוחבוט, בדרישה לבטל לאלתר את צווי הפינוי שהוצאו למאהל בעיר ולא לשוב ולהורות על פינוייו.

במהלך היום התקבלו באגודה לזכויות האזרח פניות רבות ממאהלי מחאה שונים ברחבי הארץ, שהופתעו לקבל צווי פינוי המורים למפגינים לפנות את האוהלים. כך, חברי מאהל המחאה בבת-ים הממוקם ברחבת העירייה קיבלו היום צווי פינוי המורים להם להתפנות תוך 24 שעות.

המאהל בקרית-מוצקין פונה הבוקר זו הפעם השנייה מתחילת השבוע - הפעם נעזרה העירייה בשופל ולטענת הפעילים תוך שימוש בכוח לא סביר.

גם בפרדס חנה קיבלו חברי המאהל צווי פינוי אך לעת עתה הם בוטלו, זאת לאחר הסכמה שהושגה עם סגן ראש העירייה בעניין.

לדברי עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח אמרה, "נראה כי הדיבורים בתקשורת על פירוק האוהלים בגן הסוס בירושלים והפסקת הלינה במאהל בשדרות רוטשילד הם אלו שנתנו את האות לראשי הרשויות המקומיות להורות על פינוי המאהלים בתחומיהן. הוצאת הצווים בנסיבות אלו מהווה פגיעה קשה בחופש המחאה של המפגינים וניצול לרעה של סמכויות הרשות המקומית".

עו"ד שלו הדגישה שהקמת מאהל מחאה הינה חלק מזכות היסוד לחופש ביטוי וחופש המחאה. משכך, ההחלטה על פגיעה בחופש המחאה על דרך פינוי מאהל חייבת להישען על אינטרס ציבורי כבד משקל ועל איזון ראוי בינו לבין מעמדו החוקתי של חופש המחאה. כך למשל, לא הייתה קודם ואין כעת כל הצדקה להורות על פינוי מאהלים הממוקמים ברחבת עירייה או בגנים ציבוריים. באופן מובהק, מאהלים כאלו אינם גורמים הפרעה לציבור המצדיקה פגיעה כה חריפה בזכות המחאה של המפגינים.