תעשו היכרות. בלוגר הבית - אמיר וייטמן
תעשו היכרות. בלוגר הבית - אמיר וייטמן
"הנני כותב, לא מפני שיש לי כח לכתוב, אלא מפני שכבר אין בי כח לדום", כתב הראי"ה קוק זצ"ל, באגרת כ"ז באגרות הראי"ה.

הגיע הזמן להגיד את האמת: נמאס לי, אין בי כח יותר. פשוט נמאס לי. נמאס לי מהסוציאליזם החזירי של אנשים שרוצים לחיות על חשבון אנשים אחרים. נמאס לי משטיפת המח התקשורתית נגד הליברליזם, הקפיטליזם, החופש.

נמאס לי לראות כמות עצומה של בורים ועמי ארצות חסרי השכלה כלכלית בסיסית שדורשים "צדק חברתי", מונח ללא כל משמעות אמיתית או תוכן ברור, כאשר הם בסך הכל רוצים לחזור לימים העליזים של הכלכלה המתוכננת על ידי המפא"י וההסתדרות.

נמאס לי מכך שרוצים לחזור למציאות של ישראל ענייה, דפוקה, בה הדרך היחידה להתפרנס היתה הפנקס האדום וקשרים עם הכנופייה המפא"יניקית. נכון, ישראל היתה יותר שוויונית ממה שהיא עכשיו, משום שכולם היו עניים. משפחות שלמות התגוררו בדירה קטנה של 50 או 60 מטרים מרובעים. לאנשים לא היו כל המכשירים שהופכים את חיינו לנוחים וטובים יותר, למרות שאותם מכשירים כבר היו קיימים בחו"ל. איכות החיים היתה על הפנים. גם תוחלת החיים היתה הרבה יותר קצרה ממה שהיא היום.

נמאס לי שאין פה שוק חופשי אמיתי. הפרוטקציוניזם הישראלי, בשם "ההגנה" על התעשייה המקומית, לא נתן לייבא לארץ שום דבר. זוכרים כאשר "קריסטל" היתה הברירה היחידה במכונות כביסה? ככה זה היה בכל ענפי המשק. גם היום דופקים אותנו בכל מיני צורות. שוק החלב, ה"קוטג'", או שוק הדבש, לדוגמה. דרך אגב, על הדבש ומחירו המופקע תשמעו בימים הקרובים. אבל כמעט בכל דבר. מכס, מיסים, מרעין בישין שונים ומשונים.

נמאס לי, אמרתי לכם.

מה היה פה שהיה כל כך טוב בעבר? הרוח, אולי. אולי. נגיד. אבל החומר? באיזה סוג של מדינה דמיונית ה"חברתיים" הסוציאליסטים האלה חיו? אנשים פה היו יותר עשירים בשנות ה-50? ה-60? ה-70? ה-80? ה-90? לפני 5 או 10 שנים? על מה בדיוק הם מדברים?

אולי היו יותר תמיכות סוציאליות פה? לא בטוח, אבל נגיד. אז מה? ממתי תמיכות באנשים שלא עובדים הם דבר חיובי? באירופה, ברוב המדינות אנחנו בעיצומה של התמוטטות מדינת הרווחה, שקורסת תחת עולה הכספי, וההפקרות המתמשכת שהיא גורמת. לזה אנחנו נושאים את עיננו? ליוון? לפורטוגל? לאיטליה? לצרפת? לאנגליה? מישהו רוצה כרגע להתחלף עם ארה"ב עם למעלה מ-9% אבטלה מוחלטת ו- 16.2% אבטלה חלקית? להזכירכם, בישראל יש "רק" 5.5%. 5.5% יותר מידי שניתן לוותר עליהם אילו נמשיך בתהליך הליברליזציה של המשק הישראלי.

מדינת הרווחה בזבזנית, יוצרת תלות, מקטינה תעסוקה ועולה הון תועפות. מישהו צריך לשלם עבור זה. או שאולי מישהו באמת חושב שכסף גדל על העצים שישנם במשרד ראש הממשלה?

גם רמת המיסוי היתה מטורפת לגמרי בארץ בימים הטובים ההם. מס הכנסה של 60%, 70%, ועוד מס חברות של כמעט 40%. השוק השחור חגג פי עשר מהיום, כמעט בכל תחום. לא דיברו על טייקונים אז, משום שכמעט אף אחד, למעט מקורבי שלטון המפא"י המושחת, היה יכול להתעשר בארץ. אף אחד.

יזמים? ירדו לחו"ל. הייטק? הצחקתם אותי. המוצר היחיד, כמעט, שמדינת ישראל ייצאה באותם ימים טובים היה תפוזים. לא, לא שבבים. תפוזים.

נמאס לי, אני אומר לכם.

הממשלה, בדמות הפקידים והפוליטיקאים, שלטה על הכלכלה הישראלית ועל החיים של האנשים. רוצים לחזור לזה?

בואו לא ניפול במלכודת הנוסטלגיה. מדינת ישראל היתה מדינה הרבה פחות עשירה ומוצלחת ממה שהיא היום, לא מעט בזכות הרפורמות הכלכליות הליברליות, הקפיטליסטיות, שנעשו פה בשלושת העשורים האחרונים. אין לנו ממה להתבייש. הפוך, זה מקור לגאווה!

אבל איבדנו את הדרך. תחת לחץ התקשורת והשמאל, אנחנו היום מתביישים מהמילה "קפיטליזם". הבולשביסטים המציאו צמד מילים חדש: "קפיטליזם חזירי". איזו שטות. על אותו משקל אפשר גם להגיד יהדות חזירית. למה לא? במושגים האורווליאנים של הסוציאליסטים, ממילא, למילים אין שום משמעות.

אנחנו מתביישים להשתמש במילה "חופש". כאילו שהקפיטליזם אינו השיטה הכלכלית הטובה ביותר, ולמעשה היחידה שמסוגלת ליצור עושר. כאילו שהקפיטליזם, שהיא מערכת של עסקאות רצוניות בה אנשים מפיקים רווח מזה שהם מרצים אנשים אחרים על ידי מכירה חופשית של מוצרים או שירותים, אינו גם השיטה המוסרית ביותר, בוודאי לעומת הסוציאליזם, המבוסס על שוד הקופה הציבורית לטובת אינטרסים של כנופיות וקבוצות לחץ. רק שוק חופשי מסוגל ליצור עושר ואך ורק הוא מוסרי, יהודי וצודק. בוודאי לא המערכת הדפוקה של הסוציאליסטיים.

החלטתי להתקומם. נמאס לי.

ביחד עם עוד אנשים טובים וחשובים, אנחנו פותחים את התנועה הליברלית החדשה. התנועה איננה מפלגתית. אנחנו רוצים לקדם את רעיונות הליברליזם, הקפיטליזם והחופש במדינת ישראל. יש הרבה מאוד אנשים בישראל שמזדהים עם רעיון החופש ואנחנו רוצים אותם איתנו.

אז אם גם לכם נמאס, כנסו לאתר שלנו http://www.liberal.co.il והצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו http://www.facebook.com/groups/174244599304069.

יש לנו השבוע, ביום חמישי, ט' באלול (ה-8 לספטמבר למנינם), בשעה 19:30, בבית הסופר בתל-אביב, רחוב קפלן 6, כנס הקמה. בואו לשמוע ולהשמיע ולהיות חלק מהמהפכה הליברלית.

ביחד, ב"ה, נעשה ונצליח.