צרצור
צרצורפלאש 90

חבר הכנסת איבראהים צרצור, מנהיג סיעת רע"מ תע"ל, גינה את התבטאויות בכירים ישראלים שהגדירו את התמורות במדיניות טורקיה כלפי ישראל כ"עוינות", ואת הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר כ"מכה קשה ליחסי השלום".

בהודעה לתקשורת אמר צרצור, כי "התבטאויות אלה מתעלמות לחלוטין מההתנהגות הישראלית הפוגעת בזכויות העמים הערביים ובכבודם הלאומי, ומהפשעים שביצעה ישראל נגד טורקיה, שבאו לידי ביטוי בהריגת תשעה מתושביה שוחרי השלום בספינה "מווי מרמרה" ב-2010... וכן בהריגה לאחרונה של חמישה חיילים מצרים בסיני... וסירובה להתנצל ולהכיר באחריותה לפשע, דבר שגרר תגובות טבעיות במישור העממי במצרים ובטורקיה, שדרשו למצות את הדין עם ישראל ולהעניש אותה בכל הדרכים האפשריות".

עוד ציין צרצור בהודעתו, כי ישראל נוהגת "בגישה חצופה" בסוברה שהיא יכולה לפעול כרצונה מבלי שימוצה עימה הדין. לדבריו, “הפעולות של העמים וממשלות נגד ישראל ופעולותיה, כפי שקורה בטורקיה ובמצרים, מבטא את תחילת השינוי שהביא עימו האביב הערבי והדמוקרטיה הטורקית, אשר הוכיחו כי החירות משמעותה כבוד, וכי הדמוקרטיה האמיתית משמעותה שחרור מההגמוניה החיצונית, וכי לא יתכן שהעמים ישלימו עם ההשפלה והבושה גם אם יישאו בכך תקופה ארוכה. כאשר העמים מתעוררים ומתקוממים ללא צל של ספק הם יתגברו על הפחד והעריצות והם יחלו לכתוב את ההיסטוריה שלהם נגד כוחות השחצנות ובהם ישראל וארה"ב, ודבר זה אין ישראל וממשלותיה רוצות להבין".

"אני סבור שמה שקורה כעת במצרים ובטורקיה בנוגע לישראל ומאחורי ישראל, אינו אלא קצה הקרחון. על ישראל לצפות לעוד התפתחויות ולא רק במצרים ובטורקיה, אלא גם במדינות בנות ברית וידידות רבות, כל עוד ישראל ובת בריתה ארה"ב אינן מפיקות את הלקחים ואינן משנות מיד את מדיניותן, ובראש ובראשונה ההבנה שעתיד ישראל תלוי באופן הדוק בזכויות העם הפלסטיני והאומה הערבית וכי אין תקווה ליציבות בישראל באזור כל עוד לא יתממשו השאיפות הלאומיות הפלסטיניות והערביות...”, כתב צרצור.

בהודעתו כתב עוד חה"כ צרצור, כי "דברים אלה אמרתי בכנות ליו"ר הכנסת במכתבי האחרון... וציינתי בו כי האידאולוגיה הציונית/ יהודית רואה רק את עצמה ואינה מכירה בזכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים על אדמת מולדתם פלסטין, ומשמעות הדברים שהשער פתוח לכל האופציות, כולל מזרח תיכון ללא מדינת ישראל. הכדור במשחק המסוכן הזה בידי ישראל.”

"גם אם הפריצה לשגרירות הישראלית בקהיר מנוגדת לנוהג הבינלאומי, הרי שעל ישראל להיות מודעת לכך שההפרות שלה את החוק הבינלאומי והמשך הכיבוש של פלסטין ואל-קודס... הם מסוכנים יותר פי אלף אלפים מהפריצה לשגרירות כאן או למשרד שם. כמו כן, להודעה שפרסם הבית הלבן, בה הביע הנשיא האמריקני אובמה את דאגתו מפריצת המפגינים לשגרירות הישראלית בקהיר, יש חלק בפרובוקציה השיטתית כלפי הרגשות של העמים הערביים והאסלאמיים, אשר רואים את הפשעים הישראליים היומיומיים נגד המולדת הפלסטינית, העם הפלסטיני והמקומות הקדושים, וזאת בתמיכה והגנה מלאה של הנשיא האמריקני וממשלתו", דברי צרצור.

חה"כ צרצור קרא לארה"ב לאכוף על ישראל לציית לחוק הבינלאומי על מנת "להצילה מעתיד שחור המצפה לה אם זכויותיו של העם הפלסטיני לא יוחזרו במלואם, ואם לא כן הפריצה לשגרירות בקהיר והסנקציות הטורקיות נגד ישראל לא יהיו אלא ההתחלה".