מבקשי פניך
מבקשי פניךידיעות ספרים

מבקשי פניך, ספרו החדש של הרב חיים סבתו המתעד את שיחותיו עם ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין, מתמודד עם שורה של סוגיות העומדות על סדר יומנו, במפגש שבין יהדות ומודרנה, הלכה ומציאות.

השיחות שבספר מפגישות בין העולמות וההשקפות של הרב סבתו והרב ליכטנשטיין במתינות ובעומק המאפיינים מפגש כן בין תלמידי חכמים אמיתיים. המרחבים התרבותיים והאינטלקטואליים שעליהם חולש הדיון בספר הם עצומים ומלאי הוד והדר. הצד היהודי-תורני דר בהרמוניה מופלאה עם תכנים אוניברסאליים, באופן שרק ענקי רוח הנוגעים בשני הקצוות יכולים להכיל.

זווית ראייתו של הרב ליכטנשטיין, חתנו ותלמידו של הרב י"ד סולובייצ'יק, שעלה מארה"ב בבגרותו ושעולמו הדתי מיוסד על מסורת בריסק שבליטא, פוגשת את השקפותיו של הרב סבתו, שעלה מקהיר בילדותו, ושעולמו הדתי נעוץ במסורת חלבּ שבסוריה ובישיבות הארצישראליות.

בין הנושאים הנידונים בשיחות שבספר: החוויה הדתית של העוסק בתורה; היחס לערכים הומניסטיים אוניברסאליים; היחס לציונות ולמדינת ישראל; לימוד תורה לנשים ופמיניזם; היחס לציבור החילוני; התחדשות ההלכה, תכנית הלימוד בישיבות ועוד.

הרב חיים סבתו, חתן פרס ספיר (2000) על ספרו תיאום כוונות, מקים ישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים המשמש בה ר"מ זה למעלה משלושים שנה. פרסם מאמרים רבים בסוגיות תלמודיות, תרבותיות וחינוכיות, וכן שלושה ספרי עיון וארבעה ספרי פרוזה - כולם בהוצאת "ידיעות ספרים".

הרב אהרן ליכטנשטיין ראש ישיבת ההסדר "הר-עציון" שבאלון שבות. תלמידו וחתנו של ההוגה היהודי הגדול הרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק. במקביל ללימודיו הישיבתיים השלים תואר דוקטור בספרות אנגלית באוניברסיטת הרווארד. במשך כעשר שנים שימש ר"מ וראש כולל ב"ישיבה יוניברסיטי", הצטרף לרב עמיטל ז"ל בראשות ישיבת "הר-עציון" לפני ארבעים שנה, ומשמש גם כרקטור של מכללת "יעקב הרצוג" שעל יד הישיבה. פרסם עשרות רבות של מאמרים, ובשנים האחרונות החלו להתפרסם שיעוריו על כמה ממסכתות התלמוד. כמו כן, יצאו לאור מספר ספרים של הרב (בעברית ובאנגלית) בענייני השקפה ואמונה.