עובדים זרים. אילוסטרציה
עובדים זרים. אילוסטרציהפלאש 90
ארגון מגדלי ירקות פנה במכתב לפרופ' טרכטנברג, יו"ר הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, בבקשה לדון במסגרת הוועדה גם בהפחתת המס הייחודי המוטל על החקלאים המעסיקים עובדים זרים.

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, הפנה מכתב ליו"ר הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, פרופ' טרכטנברג, לאחר שמשלוח מכתבים בנושא זה לראש הממשלה ולשרים הנוגעים בדבר לא העלה דבר במכתב שטח יפרח בפניו נושא שמתבקש לדון בו במסגרת הפחתת מסים מפלים ובלתי מוצדקים על האוכלוסייה בישראל, במקרה זה על אוכלוסיית החקלאים.

המדובר במס מעסיקים בשיעור של 10%, שנועד בזמנו לדחוף את החקלאים להעסקת עובדים ישראליים במקום עובדים זרים, אולם גם לאחר שצעד זה נכשל, ישראלים אינם מוכנים לעבוד בחקלאות וגם המיכון לא פטר את בעיית המחסור בכוח-אדם, נותר המס בעינו.

במכתב גם צוין מפורשות, כי בדו"ח שפרסם ארגון ה-OECD נשלל לחלוטין צעד מעין זה, בו מוטלים מסים על מעסיקים כמכשיר ליצירת העדפה לעובדים המקומיים.

במכתב ציין יפרח, כי "זהו נטל אדיר שאין לו אח ורע שמוטל על מגזר יצרני, שמתמודד באופי פעילותו המיוחד עם איתני הטבע ועם ייצור מזון רגיש ומתכלה", ולכן מוסיף יפרח, יש לעשות כיום גם צדק חברתי וכלכלי עם מגזר החקלאות, האחראי להספקת המזון במדינת ישראל.