הסכמה מפורשת. פרופ' שריג
הסכמה מפורשת. פרופ' שריגפלאש 90
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, הטיל לאחרונה קנסות על ארבע חברות ביטוח ועל חברה מנהלת אחת בשל הפרות הוראות חוק וחוזרים שנתגלו במסגרת ביקורות על פעילותן.

על הראל חברה לביטוח בע"מ הוטל קנס אזרחי בסך של כ- 1.6 מיליון ₪ בשל אי תיקון ליקוי עליו הורה המפקח. במהלך שנת 2010 נערכה ביקורת בהראל שהצביעה על מקרים שבהם החברה צירפה מבוטחים לביטוח בריאות קבוצתי מבלי לקבל את הסכמתם מראש. בעקבות הביקורת הורה המפקח לחברה לפנות לאותם מבוטחים ולקבל את הסכמתם להיכלל בביטוח. החברה לא פעלה בהתאם להכרעת הממונה ולפיכך הוטל עליה, כאמור, קנס אזרחי בסך של כ- 1.6 מיליון ₪ .

על שירביט חברה לביטוח בע"מ הוטל קנס אזרחי בגובה של כ-542,000 ₪ בשל שיווק תכנית ביטוח מבלי שהחזיקה ברישיון לפעול בענף הביטוח המסוים שבו פעלה ומבלי שקיבלה את אישור הממונה.

על כלל חברה לביטוח בע"מ הוטל קנס אזרחי בגובה של כ-542,000 ₪. החברה נקנסה בשל הפעלת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה קבוצתי שנקבעה בה הוראה שעמדה בניגוד להוראות הדין ובשל שיווק הפוליסה ללא קבלת אישור הממונה.

עיצומים כספיים בסך 597,000 ש"ח הוטלו על הכשרה חברה לביטוח בע"מ בשל הפרת הוראות המפקח בנושא ממשל תאגידי ומערך ההשקעות, ובשל אי יישום הוראות חוזרי המפקח בעניין ניהול סיכוני אשראי והעמדת אשראי לא סחיר. בנוסף, הטיל המפקח עיצום כספי בשל אי יישום הוראות הממונה בעניין נוהל עבודת דירקטוריון וועדותיו.

כמו כן, הטיל המפקח עיצום כספי על כלל פנסיה וגמל בע"מ בסך 1,050,000 ₪, בין היתר, בשל אי שליחת דיווחים והודעות לעמיתים, טיפול לקוי בהעברות כספים ובפניות ציבור. ההפרות נחשפו במסגרת בדיקה תקופתית שערך המפקח בעקבות פניות ציבור שהתקבלו במשרדו.