האגודה למען החייל התורני מביעה היום שביעות רצון מהעתירה שהגיש הצוער שהודח מקורס קצינים בעקבות הסירוב לשמוע שירת חיילות.

כזכור, האגודה מלווה את הפרשה למין ראשיתה ויושב הראש שלה, אליהו לקס, מבהיר מדוע אינו רואה בערכאות הצבאיות זירה מתאימה וראויה לפניותיהם של חיילים דתיים נגד מה שמוגדר בעיניו ככפייה חילונית. כשהוא רומז לפרשה נוספת המתבררת בימים אלה ובקרוב צפויה להתפרסם בתקשורת הוא אומר: "כפי שנוכחנו כבר לדעת בעבר, לא רק ערעור שמוגש למפקד מז"י הוא בבחינת לתת לחתול לשמור על החלב, אלא גם נציב קבילות החיילים שותף לטיוח שבתוך הצבא. כדוגמה לכך, עדויותיהם של קצינים דתיים הם אצלו בבחינת "טענות" בלבד, והוא זקוק ל"תימוכין נוספים" כדי לקבל את דבריהם".

האגודה מביעה תקווה "שהעתירה הנוכחית לבג"ץ תישא בכנפיה את בשורת הצדק, לא רק בקשר לחייל הפרטי הזה שרוצה לחזור לקורס, אלא היא תהווה מנוף להפסקת הזלזול בפקודות מטכ"ל העוטף את כל ההתנהלות של בה"ד 1, בו זמני תפילה לא ניתנים כראוי לחיילים שנאלצים לוותר על ארוחת הבוקר, ובו סותמים את אוזני החיילים ומכופפים את ראשם כשהם מתנגדים לשמיעת שירת נשים, המנוגדת להלכה".

באשר לפרשה הנוכחית ולליווי שקיבלו החיילים מצידה של האגודה מספר לקס: "האגודה למען החייל התורני, במלחמתה על דבר מינימלי כמילוי פקודות מטכ"ל בנושא דת, ציידה את החיילים לפני תחילת משפטם במסמך שנשלח על ידה גם למפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב, ובו מפורטות פקודות מטכ"ל האוסרות על כפיית החיילים לשמוע שירת נשים. משזה המשיך בזלזול בפקודות והדיח את החיילים, הגישה האגודה בקשה למבקר המדינה לחקור את הנעשה בבה"ד 1, ואף נמצאת בהליך להגשת עתירה נגד אל"מ ערן ניב והמג"ד סא"ל עוזי קליגר".

לקס מוסיף ומדגיש כי "האגודה תמשיך ללוות את הפרשה ולתת את הסיוע שתתבקש". כמו כן הוא קורא "לכל חייל הסובל מכפייה חילונית לפנות לאגודה".