יושעה? השדרן ירון אנוש
יושעה? השדרן ירון אנושפלאש 90

"האגודה לזכות הציבור לדעת" פנתה אתמול אל מנהל קול ישראל, בדרישה להשעות את השדרן ירון אנוש, לאחר שבפתיח לתוכניתו  האחרונה התבטא מר אנוש באופן קשה ומעליב כנגד הציבור הדתי-לאומי. 



השדרן התייחס לידיעה שדיווחה על ארבעה צוערים אשר הודחו מקורס קצינים, לאחר שסירבו לשמוע שירת נשים. מר אנוש טען כי אינו מכיר בסיס הלכתי לאיסור שמיעת שירת נשים, ובין היתר כינה את נשות אותן צוערים שהודחו כ'שפחות' ותיאר אותן בצורה מבזה, התלוננה האגודה.



פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה אמר כי "התבטאותו של מר אנוש מעידה על בורותו ועל חוסר מקצועיות בכך שאינו בודק ולו באופן בסיסי את הנושא עליו הוא מדבר בחריפות. מעבר לכך, גם לתכנית אישית המיועדת להבעת דיעה, יש גבולות טעם טוב. האופן בו התבטא מר אנוש, לא מכפיש רק את אותם צוערים ובנות זוגן, אלא את כלל הציבור הדתי אשר מקפיד על איסור זה. התבטאות זו הינה פוגענית ובלתי נסבלת, ואינה יכולה לעבור בשתיקה".



אי לכך דורשת האגודה את השעייתו המיידית משידור של ירון אנוש.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה.

להלן תמלול דבריו של אנו שכפי בנאמרו ברשת ב' ביום שישי האחרון:

"יום שישי 9 בסמפטמבר, י באלול, דין וחשבון שבועי. השבוע הזה שהייתי ביוון, שבתי אמש ובכל פעם שנדמה לי כי ארץ זו, כלומר יוון, ארץ החביבה אליי כפי שאיני מסתיר, היא בעלת חן נוסף אך מפגרת בכמה וכמה תחומי חיים, באה המציאות אצלנו והולמת בי.

למה הכוונה- לאותם ארבעת צוערים שהודחו מקורס קצינים לאחר שעזבו ערב מורשת בגלל שירה של נשים. כצפוי גררה ההחלטה, כך קראתי, עצומה של תלמידי הציונית הדתית לרמטכ"ל, התערבות פוליטיקאים חובשי כיפות וכן הלאה וכן הלאה כמקובל אצלנו ויש להניח בהנחה די סבירה שהם יוחזרו לקורס הזה, אם לא, אני אופתע. אבל מעבר להכל הגעתי למסקנה שאני כנראה מזקין משהו. וזה קרה לי מאז גייסתי את ביתי השנייה לפני כמה שבועות לצה"ל, זו שלאחר סיום שנה במכינה קדם צבאית בחרה במסלול קרבי וכל שבוע היא נוסעת לאחד הגבולות אצלנו דבר שגורם לי לא לישון בלילה. כן היא כבר יכולה להילחם בגיל הזה עבור המדינה הזאת, אבל כנראה לא לפתוח ת'פה עבור כמה וכמה אנשים שפתיחת הפה ולובן שינייה עלול לעורר בהם, בנוסף לגוון קולה המתוק, איזה שהוא תחושת חטא מיסטורי שקיימת באזור שמתחת לחגורה שלהם.

עכשיו עד כמה שידי משגת וידיעתי גם; אין שום מקום במקורות שלנו הקדושים ואלה שאני מעריך מאוד, שום דבר בנושא הזה, אבל שום דבר אין בנושא הזה. ילכו אותם צוערים שהודחו יתחתנו עם אישה אשר תשמש להם שפחה נאמנה ותקבל את דבריהם. היא תשתוק כשהם רוצים שהיא תשתוק, היא תבשל כשהם רוצים שתבשל, היא תעשה כל מה שהם רוצים שהיא תעשה. אבל הבת שלי אינה כזאת. היא משרתת בצה"ל עם מאות ואלפי בחורות אחרות שדעתם שונה, היא מוכנה לתת את הכל. ואני, אני בצער רב חייב לומר שבמידה והללו יוחזרו לקורס הזה ושוב ייכנעו אנשי צה"ל הבכירים בנושא, יהיה זה אני שלא יעודד אותה להמשיך. שוויון, אני בעד. אבל בכל הדברים גם כשהיא פותחת את הפה."