רקמה יהודית מתקדמת
רקמה יהודית מתקדמתהחנות החדשה

בשנת 1929 עזב הרב יחיאל שמעון מינסקי את עירו בפולין, כדי להגשים את חלום חייו לעלות לארץ ישראל. בהגיעו לארץ הקודש השתכן בשכונת מאה שערים בירושלים ופתח לפרנסתו חנות ובית מלאכה קטן ברחוב מאה שערים 21. 

השם כפתור ופרח נבחר מתוך פסוק המלווה את במלאכת בניית המשכן והמנורה ע"י בצלאל ("איש חכם לב"). מינסקי הסב, גמר אומר להביא את רוח האומנות בעיסוקו בייצור ומכירת מוצרי יודאיקה. ברבות השנים הפך כפתור ופרח לשם דבר באיכות ויופי, יצירתיות וחשיבה לעומק בתחום מוצרי בית מסורתיים ואומנות ביודאיקה. את מוצרי החברה אפשר למצוא מאז בכל נקודה יהודית על הגלובוס.

טכנולוגיה חדישה וטביעת עין "יהודית"

החברה מעסיקה כאמור, צוות מעצבים מיומנים שעוסקים בפיתוח מוצרים ועיצובים עכשוויים, תוך שימת דגש על איכות והקפדה גם על הפרטים הקטנים הגורמים להערכה רבה אצל קהל הלקוחות המגוון. "לאחר שהלקוח בחר את העיצוב", מסביר ר' שמואל מינסקי המנכ"ל והבעלים,  "אנו בוחרים את חומרי הגלם המתאימים ביותר, מגיעים לשרטוט מדויק, מבצעים חירור והתאמת חוטי הרקמה הנכונים, ומעורבים גם בשלב בחירת סוג הבטנה ואף את הסרטים שיתחמו את מסגרת המוצר המדובר".

את מוצרי החברה אפשר לפגוש בעשרות ומאות בתי כנסת ברחבי העולם, להנאתם ושביעות רצונם המלאה של רבבות מתפללים. הלקוחות: בתי כנסת, ישיבות, בתי חב"ד ברחבי העולם, משרדי ממשלה, בתי מלון ועוד. רק לאחרונה נתלו פרוכות ויצירות מפוארות בבית הכנסת ה'חורבה' בירושלים עיה"ק.

המפעל המשפחתי הקטן התרחב והפך למעצמת רקמה יהודית. ממספר עובדים מצומצם גדלה החברה המאיישת את טובי אנשי המקצוע בתחום. העובדים בכפתור ופרח מיומנים ומפורסמים ברחבי העולם כולו. מעבר לעבודה המדויקת והמקצועית, זכתה החברה בפרסים, בתארים ובתקני איכות בינלאומיים. החברה מוצבה גבוה בצמרת תעשיית היודאיקה בעולם היהודי בכלל ובישראל בפרט. בתי כנסת ובתי מדרשות, היכלי ישיבות ואתרים קדושים מתהדרים בפרוכות ותשמישי קדושה מרהיבים שעוצבו ויוצרו בישראל – במפעל כפתור ופרח בירושלים.