מחיר ההתחזות
מחיר ההתחזותפלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הרשיע את המהנדס צבי אלטר בגין הפעלת סמכויות שלא כדין של בודק מוסמך וגזר עליו קנס עונשי של 200,000 ש"ח, ושלוש שנות מאסר על תנאי למשך שלוש שנים), והתחייבות בסך של 300,000 ש"ח להימנע מביצוע עבירות נשוא האישום לתקופה של שלוש שנים

במשרד התמ"ת מציינים כי "בודקים מוסמכים הנם גורמים מקצועיים המקבלים את הסמכתם ממפקח העבודה הראשי במשרד התמ"ת וכפופים להוראותיו. הבודקים המוסמכים מהווים חולייה מרכזית במערך הבטיחות. מדובר במהנדסים מקצועיים ובעלי ניסיון, שאחראים להבטיח את שלומם ובטיחותם של כלל הציבור למעשה”.

על פי חוק, נדרשת בדיקה תקופתית ע"י בודק מוסמך בכל הנוגע לעגורנים (מנופים), מלגזות, מעליות, אביזרי הרמה, כלי לחץ וכד'. תפקידו של הבודק המוסמך, הוא לבחון ולאשר את תקינות הציוד ואת תוקף השימוש בו. כל עובד, לקוח, עובר אורח או תושב בכל מקום עבודה, מפעל, קניון, מעלית,  סומך - למעשה – את ידיו על מקצועיותו של הבודק המוסמך, בכל פעם שהוא עולה בדרגנוע או נכנס אל המעלית, עובר ליד אתר בנייה או צועד לתומו באזור תעשייתי.

צבי אלטר, מהנדס במקצועו, הורשע בשבוע שעבר, בבית הדין לעבודה בחיפה, בפני כב' השופטת דליה גילה, בעבירות של הפעלת סמכויות שלא כדין של בודק מוסמך תוך ביצוע שורה ארוכה של עבירות חמורות המיוחסות לו בכתב האישום, וביניהן זיוף תעודה, מתן תעודה כוזבת, התחזות לבודק מוסמך, עריכת תסקירים כוזבים ועוד. ביה"ד קבע כי מדובר בעבירות חמורות ביותר וגזר עליו קנס עונשי של 200,000 ש"ח, שלוש שנות מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והתחייבות בסך של 300,000 ש"ח להימנע מביצוע עבירות נשוא האישום לתקופה של שלוש שנים. החקירה, שנפתחה לנוכח החשדות החמורים לעבירות שביצע הנאשם, התקיימה בהובלת חוקרי אגף הפיקוח על העבודה שבמחוז צפון - יוסי מרבנט, גיל אורן וגבי כהן והובילה לכתב אישום חמור ולהרשעת הנאשם.

יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת: "אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת השעה בעבר את הנאשם מתפקידו כבודק מוסמך. אף על פי כן, המשיך הנאשם להציג את עצמו ככזה. לנוכח העבירות החמורות שביצע הנאשם, התנהלה חקירה מקיפה ע"י מפקחי אגף הפיקוח על העבודה שבמחוז צפון אשר  הובילה לכתב אישום ולהרשעתו של הנאשם. אני מברך על החלטת כב' השופטת, שיש בה על מנת להרתיע מתחזים המשחקים בבטיחות של כולנו ועלולים לגרום ברשלנותם לאסון כבד. אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת, מהדק את הפיקוח והבקרה על הבודקים המוסמכים ואנו לא נהסס לנקוט בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו, כלפי כל מי שיפר את הדרישות.

התיק טופל ע"י עו"ד יגאל שוורצמן מהלשכה המשפטית במשרד התמ"ת.