התעשייה הצבאית (תעש) רשמה באחרונה ניסוי מוצלח למערכת הרקטות "כידון קסום", כך נודע לישראל דיפנס. הניסוי נערך בדרום הארץ, והושגו בו דיוקים של מטרים ספורים בעת ירי לטווחים של עשרות קילומטרים. הניסוי האחרון במערכת בוצע בפברואר 2010 וגם אז נרשמה שביעות רצון מהישגי המערכת.

מערכת "כידון קסום" מתבססת על מנוע רקטי בקוטר 160 מ"מ, אשר פותח ויושם בעבר ברקטות ארטילריות חופשיות של תעש מסוג לאר 160. לרקטות ה"טיפשות" פותחה מערכת הנחייה מבוססת ג'י פי אס ומערכת ניהוג מתקדמת מבוססת פולסרים (מנועים רקטים זעירים). הרקטה נחשבת מדוייקת ברמה של מטרים אחרים וזולה יחסית לכלי נשק מדוייקים אחרים. הרקטה משוגרת ממשגר "כותש" אשר גם הוא פותח לאחרונה על ידי תעש.

"כידון קסום" מסוגל לשאת ראשי קרב מסוגים שונים אשר ניתן להתאימם לפי דרישה. הטווח של הרקטה כ-40 קילומטר. הרקטה מתוכננת לפגוע ולהשמיד מטרות קרקעיות איכותיות כמו מפקדות וסוללות ארטילריות של האויב.

"הצלחת הניסוי מוכיחה את הרעיון של רקטה זולה בעלת ביצועים כמעט כמו של טיל", אמרו גורמים בתעש בסיפוק לאחר הניסוי. תעש מתכוונת להציע את "כידון קסום" לחיל התותחנים של צה"ל במסגרת התכנית להקים יחידות רקטות חדשות. בנוסף, החלה שיווקה של הרקטה המדויקת לצבאות בחו"ל.