ח"כ מגלי והבה (קדימה), המשמש מזה שנה כסגן נשיא האסיפה הפרלמנטארית למען מדינות הים-התיכון (PAM), הוזמן בימים אלה על ידי מזכ"ל האום באן קי מון לקחת חלק במשלחת ה- PAM לארצות הברית, במטרה להשתתף בדיוני העצרת הכללית ה- 66 של האו"ם בניו יורק (UNGA) ולבקר בממשל האמריקאי בוושינגטון.

במהלך ביקורו, עתיד ח"כ מגלי והבה, שהינו הישראלי היחיד בין חברי המשלחת, לקיים פגישות מדיניות עם בכירים באו"ם ובממשל האמריקאי, במטרה לנסות ולהשפיע ככל הניתן על ההצבעות באו"ם לקראת ההכרזה החד צדדית על הקמת מדינה פלסטינית.

במסגרת דיוני האו"ם יקיימו חברי המשלחת מפגשים בילטראליים עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, תת המזכ"ל לעניינים פוליטיים בלין פסקו, מ"מ ראש מחלקת המבצעים ויועצים בכירים נוספים בארגון. במסגרת העצרת, מתוכננים דיונים בנושאים מרכזיים, דוגמת תהליך השלום במזרח התיכון, הגרעין האיראני, המצב המדיני בסוריה והתהפוכות השלטוניות במדינות המזה"ת, בראשן תוניסיה, מצרים ולוב.

בהמשך הביקור, מתוכננים חברי המשלחת להגיע לוושינגטון. ח"כ מגלי והבה, שהינו מבכירי חברי המשלחת, ייפגש עם בעלי תפקידים מרכזיים בממשל ובקונגרס האמריקאי, ביניהם המנהל הבכיר לענייני המזה"ת מהמטה לביטחון לאומי בבית הלבן, יועץ מזכירת המדינה לענייני המזה"ת, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, חברי הסנאט והקונגרס האמריקאי וכן עם יו"ר וועדת החוץ והביטחון בקונגרס.

ח"כ והבה אמר לקראת הביקור כי בכוונתו לגייס את כל ניסיונו המדיני העשיר למען הגנת מעמדה של מדינת ישראל בקרב העמים, תוך הסברת הצורך בשמירת תהליך השלום, ולהתריע מהשלכות ההכרזה החד צדדית באו"ם על הקמת מדינה פלסטינית והשפעתה על עתיד היחסים והיציבות באזור.