חדר ניתוח
חדר ניתוחאילוסטרציה: פלאש90'

תאומות סיאמיות שנולדו מחוברות בראשן, הופרדו בהצלחה בניתוח שביצעו רופאים בריטיים. ברשת BBC דווח, כי התינוקות, ריטל וריטג גאבורה, בנות 11 חודשים, הופרדו בניתוח, לאחר ארבעה ניתוחים נוספים שבוצעו בבית החולים לילדים "גרייט אורמונד סטריט".

ככל הנראה התאומות אינן סובלות מנזקים נוירולוגים, או מתופעות לוואי בעקבות הניתוחים וההפרדה. ידוע כי רק 1 מכל 10 מיליון תינוקות שעברו מצב דומה- שורד.

התינוקות מסודן הוטסו לבריטניה על ידי ארגון צדקה עולמי, הממומן על ידי הציבור בבריטניה. תאומים סיאמיים הם מקרה מאוד נדיר, ורק 5% ממקרי התאומים הסיאמיים הם מחוברים בראש, כמו במקרה של התאומות מסודן.

כ-40% מהתינוקות הסיאמיים הנולדים מחוברים בראש נולדים מתים, או מתים בשעת הלידה, וכשליש נוספים מתים במשך 24 השעות שלאחר הלידה.

עקב המצב המסובך של התאומות נוצר מצב בו דם משותף עבר בין המוח של אחת הבנות לשנייה, בעוד לב אחד הפעיל את מערכת הדם המסובכת. במצב זה ירידה חדה בלחץ הדם עשויה הייתה לגרום לנזק נוירולוגי.

הבנות נולדו בניתוח קיסרי בסודן לשני הורים רופאים. ההורים מודים לרופאים ולאל על כך שהצליחו לצאת מבית החולים עם שתי בנות נפרדות ובריאות, אך הם מודעים לקשיים של אנשים אחרים הנמצאים במצב זהה ואין ביכולתם להעביר את הילודים לניתוח הרצוי.

התינוקות מגיבות כעת בהתאם למצבם לפני ניתוח ההפרדה, אך עקב גילן הצעיר- עדיין מוקדם לגעת האם ישנן השלכות למצב בו נולדו.