עגלים בסכנה
עגלים בסכנהפלאש 90

בחודש האחרון חלה עלייה של ארבעים אחוז בכמות הטריפות של עגלים בצפון הארץ "זו עונת ההמלטות, העגלים הרכים אינם מסוגלים להימלט מהציפורניים והשיניים החדות של הזאבים" אומר חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר במרעה).

"זה כאב לב גדול לראות את העגלים שנטרפו בצורה ברוטאלית. אנו עמלים לטפחם ולגדלם ולשמוע את זעקת האמהות בשעות הבוקר על העגלים הקטנים זה קשה" אומר יהודה דרעי, ממושב שומרה בגליל המערבי.

דיין אומר כי עד כה חיו להקות הזאבים בעיקר באזור הגולן, אך לאחרונה לאור המיעוט בכמות המזון, עקב הצטמצמות הטבע וכך גם מיעוט בעלי חיים שיכולים להוות מזון לזאבים, הם רעבים, מחפשים מזון ומתקרבים לאזורי חוות הבקר, הצאן והלולים באזור העמקים, עד רמות יששכר ולאחרונה הגיעו גם לגליל המערבי והגליל המזרחי.

"אזור הגליל המערבי ברובו אזור חורש ולכן קל לזאבים להסתתר, לצפות ולצוד עגלים בני מספר שבועות אשר אינם מסוגלים לברוח מהם במהירות או להתגונן" אומר דיין.

דיין מוסיף כי אין ספק שיש לשמור על הטבע כולל הזאבים, אך על הרשויות לפקח על האיזון בין הטבע לגידול בקר וצאן ולצמצם את כמות הזאבים מאחר והפגיעה הכלכלית בעדרי הבקר גבוהה מאוד לאחרונה עקב הטריפות.

דיין מוסיף כי לפני מספר שנים כאשר נוצר חוסר שליטה על זאבים בגולן, הם התרבו מאוד והתקרבו לבתי מגורים באזור דרום הגולן והיוו סכנה לילדי הישובים, דיללו הרשויות הירוקות את כמות הזאבים, אך כעת גדלה שוב אוכלוסיית הזאבים,ללא שליטה.

בארגון מגדלי הבקר לבשר אמרו עוד, כי לאחרונה אין פקח מטעם הרשויות הירוקות לאזור הגליל המערבי מאחר והפקח עבר לאזור הים וכי הם פנו למנהל מחוז צפון ברשות הטבע והגנים גיא אלון, בכדי לבדוק כיצד ניתן להחזיר פיקוח לאזור מועד זה וכן לפתירת בעיית ריבוי אוכלוסיית הזאבים.