זירת התאונה היום
זירת התאונה היוםצילום: ראובן ראובן

אב ובנו התינוק נהרגו אחר הצהריים (שישי) לאחר שהתהפכו עם רכבם סמוך לחברון.

תחילה דווח כי כוחות הביטחון מצאו בתוך הרכב אבן גדולה שניפצה את השמשה הקדמית, מסיבה זו עלתה אפשרות כי הרכב נפגע מאבנים, שגרמו לנהג לאבד שליטה ולהתהפך. מאוחר יותר הבהיר דובר צה"ל כי לפי שעה מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. 

איזיק ברנשטיין מתנדב זק"א שטיפל בתאונה, אמר "מדובר בתאונה הקשה ביותר שטיפלתי בחיי, כשהגעתי למקום התאונה הבנתי מיד שמדובר באירוע קשה וחריג, הרכב התהפך מספר פעמים ונכנס לתוך פרדס, המראות היו קשים מאוד תינוק בגיל פחות משנה נהרג ואביו שנהג ברכב נהרג אף הוא, החילוץ היה קשה צוות כיבוי סייע לנו לחלץ את גופת האב ההרוג, עוצמת התאונה הייתה חזקה כך שהם נהרגו מיד, סיבת התאונה עדיין לא ברורה האם זה כתוצאה מאבן שנזרקה או באיבוד שליטה, צוות זק"א גוש עציון טיפלנו בגופות ובאיסוף הממצאים".

ח״כ ד"ר מיכאל בן ארי התייחס להודעת צה"ל לפיה התאונה בגוש עציון לא נגרמה מידויי אבנים. "דובר צה"ל מזדרז להכריז שהתאונה סמוך לקריית ארבע אינה כתוצאה מידוי אבנים, בלי בדיקה, רק כדי להצדיק את המדיניות המופקרת המתייחסת ליידויי אבנים כאילו מדובר בסוכריות ואורז. אני קורא למתיישבים להגן על עצמם".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, פנה למפקדי צה"ל בגזרת יהודה בבקשה לקיים תחקיר יסודי ומעמיק באשר לאפשרות שהפגיעה בשני הישראלים נגרמה כתוצאה של פיגוע בעקבות זריקת אבנים."הממצאים בשטח והעיתוי הרגיש מחייבים בדיקה יסודית של הנושא והתייחסות בטחונית מחמירה ונחרצת בשטח עד שלא יוכח אחרת שלא מדובר בפיגוע טרור".

 

מוקדם יותר הפגינו כמאה פלסטינים באזור קלנדיה מצפון לירושלים וידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו לעבר המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות. גם הרמטכ"ל גנץ הגיע לאזור ועקב אחר הפעילות. עימותים נרשמו גם בבילעין, בניעלין וסמוך לישוב נווה צוף.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, הורה אתמול על הגבלת הכניסה לתפילות יום השישי בהר הבית. בעוד נשים בכל הגילאים יוכלו להיכנס, רק מתפללים גברים מגיל 50 ומעלה ובעלי תעודות זהות כחולות יורשו להתפלל בהר.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו והשר לבטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיעו לביקור בכותל על מנת לבחון את היערכות הכוחות. השר אהרונוביץ' אמר "השוטרים ערוכים לכל תרחיש אפשרי. השעות הבאות עד לנאומי אבו-מאזן ונתניהו הן המתוחות ביותר".

המשטרה נערכה החל משעות הבוקר המוקדמות בכוחות מתוגברים. מספר שיא של 22 אלף שוטרים התפרסו בכל רחבי ירושלים, ביהודה ושומרון, ואדי ערה ובצפון.