"אגודת הסטודנטים" החרדית תפגין הבוקר נגד העיתונאי גבי גזית מחוץ לכותלי בית המשפט העליון בעקבות דבריו נגד המגזר. לדבריהם דברים קשים כאלו שנאמרו פוגעת ביכולת השתלבותם של החרדים במעגל העבודה.

כמו כן, דווקא בימים אלו כאשר רוכבת תנועת המחאה על גבם של החרדים הופכת אקטואלית תביעה שהגיש סטודנט ירושלמי למשפטים בשם משה שורק נגד היועץ המשפטי לממשלה שתתברר כאמור הבוקר.

תביעה זו מגיעה לראשונה עד כדי דיון בבית משפט העליון בהרכב של שלושה שופטים השופט אשר גרוניס, עדנה ארבל, וחנן מלצר, מה שמראה על חשיבותה, כך שכל החלטה שתיפול תהווה הלכה תקדימית שתשליך מן הסתם על סוגיות נוספות הנמצאות בתפר של היחסים שבין חילוניים לדתיים, המותר והאסור, ומה מקומם הלגיטימי של החרדים בשיח הציבורי, האם תביעתם לקבלת שויון וכבוד תיענה ע"י בית המשפט או שידחו על הסף תחת המטריה של "חופש הביטוי" .

ענינה של תביעה זו היא בגין דבריו הבוטים של השדרן גבי גזית במסגרת תכניתו בגלי צה"ל כאשר באחת התכניות ב- 21/04/10, שנערכה בערב יום הזכרון ניצל השדרן את המיקרופון ואת האווירה של יום זה ותקף את החרדים והמתנחלים במילים קשות חסרות תקדים :"החרדים הם "עלובים" "בהמיים" "עלוקות" ו"תולעים" נתקו אותם ממים וחשמל "מתי נבין שאנחנו צריכים לכלוא אותם בשכונתיהם".

היועה"מ לממשלה סירב לפתוח כנגד השדרן בחקירה פלילית חרף תלונות שהוגשו נגדו ע"י מספר מתלוננים ועניינם עבירה על חוק לשון הרע ,הסתה כנגד צבור , פגיעה ברגשי דת, ועוד.

משה שורק מירושלים סירב להבליג על החלטה תמוהה זו. לטענתו, הוא רואה גישה זו כאפליה והתרת דמם של החרדים ,הוא מבקש לחדד את הסוגיא ומציע להחליף לצורך העניין את הדברים שנאמרו מחרדים לערבים או אתיופים או מיעוט אחר וטוען כי ללא ספק במצב זה הייתה מתרגשת עלינו סערה ציבורית ופוליטית גדולה שהייתה גורמת במישרין או בעקיפין לפתיחת חקירה פלילית ע"י היועץ, ולכן הוא עתר לעליון לקבל סעד לתביעתו לפתיחת חקירה,