מארח. ברוש
מארח. ברושפלאש 90

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, מזהיר הערב (שני) מפני מה שהוא מכנה "מוקשים" המסתתרים בהמלצותיה של ועדת טרכטנברג.

"בהמלצות ועדת טרכטנברג מסתתרים מוקשים שהמשמעויות שלהם יהיו הרסניות למגזר העסקי ולמשק כולו. המלצות הוועדה מיישמות את החלומות הפרועים ביותר של פקידי האוצר, אשר במשך שנים נדחו ותויגו כהזויות", קובע ברוש.

לדבריו, "היינו מצפים מכלכלני הועדה להבין כי פגיעה במגזר העסקי כמוה פגיעה במשק כולו. המגזר העסקי מהווה עבור המשק הישראלי תרנגולת המטילה ביצי זהב והמלצות טרכטנברג מאיימות לשחוט אותה. ניתוק צינור החמצן של המגזר העסקי יביא לחרב פיפיות על שכבות הביניים והשכבות החלשות הזועקות לעזרה, אך לא בדמות פיטורין. הצעקות "צדק חברתי" עלולות להתחלף במהרה בצעקות "לחם עבודה".

ברוש טוען, כי "מדינה חפצת חיים אל לה להרים יד על המגזר היצרני המניע את כלכלתה. טרכטנברג הממליץ לפתוח את המשק ליבוא פרוע הפוגע קשות בתעשייה, ממליץ לממן זאת מקיצוץ לא אחראי בתקציב הביטחון שמשמעותו פגיעה נוספת בתעשייה ובמאות מפעלים בפריפריה. תפקיד הממשלה בימים אלו הוא עידוד יצירת מקומות עבודה ועידוד הצמיחה על אחת כמה וכמה בהתחשב בכך שהמשק העולמי נמצא כיום במיתון ועתיד היצוא שהוא מנוע הצמיחה של הכלכלה, לוט בערפל".

לאור כל זאת קורא ברוש לראש הממשלה נתניהו לדחות את המלצות הועדה, "הפוגעות במגזר העסקי ומפריעות לצמיחה, ולכנס בדחיפות את שותפי השולחן העגול על מנת לייצר יחד תוכנית נכונה ומעשית אשר תטפל טיפול אמיתי במצוקת השכבות החלשות ושכבות הביניים, ותעודד את המשך הצמיחה ויצירת מקומות התעסוקה. אנו ראשי המגזר העסקי נעשה כל שביכולתנו לשמור על צמיחת העסקים ועל מקומות העבודה וזאת מתוך אחריות למשק הישראלי".