קוצר התנגדויות. טרכטנברג
קוצר התנגדויות. טרכטנברגפלאש 90

ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, אומר כי יש להקשיב היטב לניגון ה"ימים הנוראים", העולה מדברי פרופ' מנואל טרכטנברג, שהציב את החרדים כמטרה לזעם ההמונים, לטעמו. "שליחו של ראש הממשלה נתניהו הציג אותנו כציבור שאינו נושא בנטל, אינו עובד ואינו משלם מיסים. זאת עלילת דמים, תרתי משמע".

"תבן לא ניתן לנו ולבנים אומרים לנו עשו", מצטט אייכלר ומוסיף: "הוועדה המטיפה להשתלבות בתעסוקה לא הסירה שום חסמים של תארים אקדמאים בלתי רלוונטיים, המונעים מהחרדים להתקבל לעבודה במגזר הציבורי. הועדה גם  לא הזכירה מילה של הכרה בהשכלה תורנית ובמבחנים הקשים בסמינרים לבנות, כתארים מספיקים לפחות כמו תואר אקדמאי חילוני".

"ממשלה שמונעת מן הציבור החרדי מקורות פרנסה, בגזירות ההשכלה החילונית, בל תעיז להטיף מוסר לציבור היהודי הנאמן ביותר בארץ ישראל" אומר הרב אייכלר. הוא מאשים את הממשלה, שנשענת על החרדים, במניעת פרנסה מעובדים חרדים המנועים מלקבל משרה, גם בשוק הפרטי. מלבד חוטבי עצים ושואבי מים, לא הותירו לעובד החרדי, שום מקום פרנסה אפשרי, לא בבנקים, לא בקופות חולים, ולא מפעלי הייטק וכו' ", אומר הרב אייכלר.

הרב אייכלר טוען שיש לשים לב לנימת ההסתה העולה מדברי יו"ר הוועדה בסגנון "החרדים הם אסוננו". "הם בוחרים בחיי עוני וממיטים אסון על הכלכלה של כל האזרחים". הוא מוסיף ומציין באכזבה כי "הועדה העוינת הזאת אינה של ועדה של בג"צ או קדימה או מרצ, אלא של ממשלת הימין חרדים".

אייכלר מציין כי "ראש הממשלה סירב לבקשת הנציגות החרדית לצרף לוועדה נציג חרדי. אך כשדנו בעניין התעסוקה לחרדים הביאו את גדולי הצוררים של היהדות החרדית, כ"מומחים" לשילוב החרדים בתעסוקה".

"אסור לנציגים החרדים להסתפק בתגובה פרלמנטרית, של הדיפת גזירות ועדת טרכטנברג בועדת הכספים ובכנסת. צריך לצאת במתקפת הסברה תקשורתית, שתשלול את זכותה של הממשלה וועדותיה, להשתמש בעוני של החרדים, לסיפוק היצרים של השנאה והזעם בציבור נגד הממשלה. זה סגנון צאריסטי ידוע: "הכה בחרדים והצלת את הממשלה מזעם ההמון", אומר אייכלר.

עוד הוסיף ואמר: "יש לזכור כי מספר לומדי התורה שגילם עולה על גיל העבודה המקובל במשק הישראלי, הוא זעום יחסית, לעומת צבא של פקידים ואקדמאים, שתרומתם לכלכלה אפסית. הפקידים המיותרים הללו, עולים למשלם המיסים משכורות במיליארדי שקלים בשנה. הכסף הזה בא מן המיסים העקיפים, שגם האברכים ובני משפחותיהם משלמים על כל מוצר וכל שירות במדינה. האברכים ובני משפחותיהם ומוסדות התורה נתמכים במאות מיליוני דולרים בשנה מנדיבים ביהדות התפוצות, כשרוב הכסף הולך למיסים למימון מסע ההסתה נגדנו".