מצרים
מצרים

יותר משליש מהאזרחים המצריים תומכים בתנועת "האחים המוסלמים", כך עולה מסקר חדש שערך אתמול "מרכז התקשורת והתמיכה בקבלת ההחלטות" של ראשות הממשלה המצרית.

הסקר מעלה כי 35% מהאזרחים תומכים ב'אחים המוסלמים' ואילו 21% מתנגדים להם. כך דיוחה סוכנות הידיעות "א-שארק אל-אווסט".

הסקר מגלה עוד, כי 58% מהנשאלים אמרו כי לא יצביעו בעד נשיא שאינו בן הדת שלהם, אולם הם לא פוסלים את האפשרות שיצביעו עבור סגן נשיא שלא מדתם.

עוד עולה מהסקר כי 73% מהנשאלים סבורים כי העם המצרי הוא עם דתי, אלא ש76% מהנשאלים הביעו תמיכה ברעיון לא לציין את הזהות הדתית של האזרח מעל גבי ת"ז.

בנוסף, כמעט 80% מהנשאלים סבורים כי היחסים בין נוצרים למוסלמים במצרים אינם מהווים מקור לבעיות ואילו מחצית מהנשאלים 50% סבורים כי "גורמים חיצוניים" הם המקור לעימותים העדתיים האחרונים.

הטלוויזיה המצרית דיווחה היום, כי הידיעות על הכוונה של המועצה הצבאית העליונה לפרסם בקרוב הכרזת חוקה משלימה לתיקונים שכבר אושרו לפני מספר חודשים הביאו להתפרצות קרבות פוליטיים חדשים בין הזרמים והתנועות הפוליטיים במדינה. המפלגות והתנועות הדתיות האסלאמיות הביעו את סירובן המוחלט להכרזה ואיימו לפרוץ במהפכה ענקית במקרה ופורסמה, בו בזמן שכמה מפלגות אזרחיות בירכו על הצעד והביעו תמיכה בפרסום ההכרזה החדשה.

מפלגת "החופש והצדק" השייכת לתנועת 'האחים המוסלמים' הודיעה כי היא מתנגדת לכל כוונה לעקוף את רצון העם. יו"ר המפלגה, מוחמד מורסי, אמר כי ארגון הפגנות מליון ענקיות, במקרה ותפורסם הכרזה כזו, יהיה חובה על כולם כי זה נחשב להפרה להכרזת תיקוני החוקה, שאושרה במשאל עם לפני כמה חודשים.

מצד שני, בירכה מפלגת "אל-תגמוע" על פרסום ההכרזה החדשה. בהודעה של המפלגה נמסר כי הכרזת חוקה משלימה תהיה מבורכת בתנאי שתכלול סעיפים מחייבים לצמצם את תקופת המעבר. בעוד שהמפלגה הקומוניסטית המצרית קיבלה בברכה את כוונת המועצה הצבאית לפרסם את ההכרזה, ודרשה שתכלול לוח זמנים מפורש למסירת השלטון, עקרונות היסוד של החוקה החדשה, והתקנות שעליהן הסכימו כל הכוחות הפוליטיים בדבר בחירת הוועדה המייסדת.