בלבלו אותם
בלבלו אותםFlash 90

תגובות התקשורת האיראנית לפניה הפלשתינית לאו"ם ביטאו את המבוכה השוררת בטהראן לנוכח הבקשה הפלשתינית להכרה בינלאומית במדינה עצמאית בגבולות יוני 1967. כך קובע מרכז המידע למודיעין ולטרור העוקב אחר התקשורת האיראנית והלכי הרוח בהנהגה וברחוב האיראני.

האתר "עצר-י איראן" התייחס בראשית השבוע למורכבות העמדה האיראנית ביחס לפניה הפלשתינית לאו"ם ולסתירות בעמדותיהם של בכירים איראנים בסוגיה. תמיכה איראנית בבקשת ההכרה הפלשתינית עלולה להתפרש כויתור על הדרישה לשחרור כלל פלסטין ולחזק את מעמדו של אבו-מאזן. התנגדות איראנית לפניה הפלשתינית עלולה, לעומת זאת, להתפרש כהתייצבות לצד ארצות-הברית וישראל.

מורכבות העמדה האיראנית מתבטאת, לטענת "עצר-י איראן", בהצהרת הנשיא אחמדינז'אד בניו-יורק לפיה איראן מכירה בהקמת מדינה פלשתינית עצמאית כשלב ראשון בדרך לשחרור מוחלט של השטחים הפלשתינים.

שני חברי ועדת המג'לס לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ הביעו בראשית השבוע שעבר הסתייגות מהפנייה הפלשתינית לאו"ם. חבר המג'לס חשמתאללה פלאחת-פישה אף הגדיר את הפניה הפלשתינית לאו"ם כלא פחות מאשר מזימה אמריקאית-ישראלית שנועדה להסיט את תשומת לב עמי האזור מההתקוממויות האנטי-אמריקאיות והאנטי-ציוניות בעולם הערבי. חבר המג'לס פרויז סרורי טען, כי ישראל מבקשת להפוך באמצעות הפניה הפלשתינית לאו"ם את הסכסוך הישראלי-פלשתיני לסכסוך פנים-פלשתיני ולחזק את מעמדו של מחמוד עבאס.

עוד מדווח המרכז כי גם היומון השמרני "ג'מהורי-י אסלאמי" הביע התנגדות נחרצת להכרה אפשרית במדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 1967. תוכניתו של אבו-מאזן מהווה הכרה בקיומה של מדינת ישראל ומשרתת את מטרת הציונים לזכות בהכרה מצד העם הפלשתיני.

הפניה הפלשתינית לאו"ם מבטאת, לטענת היומון, מזימה אמריקאית-ציונית, שנועדה לחלץ את ישראל מהסכנה בה היא נתונה לנוכח ההתפתחויות בעולם הערבי והתנגדותן לכאורה של ארצות-הברית וישראל להצעה הפלשתינית היא רק טקטיקה שנועדה לממש מזימה זו. היומון קרא להמשך המאבק נגד ישראל עד לשחרורה המלא של פלסטין.

עמדה שונה ביחס לפניה הפלשתינית לאו"ם ניכרה במאמר מערכת, שהתפרסם ביומון "שרק". העיתון הרפורמיסטי טען, כי יש לתמוך בזכויות הפלשתינים בזירה הבינלאומית ללא כל תנאי וכי תמיכה בעצמאות פלסטין משרתת גם את האינטרסים הלאומיים של איראן.