ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פנה היום (א') במכתב אישי לסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בתגובה לדברים שצוטטו מפיו בניו-יורק טיימס, לפיהם "אובמה שקל לשחרר את ג'ונתן פולארד, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה'".

במכתבו כתב ריבלין: "פולארד שילם מחיר כבד על מעשיו. הוא נכלא לשנים ארוכות ונושא בעונש כבד בכל קנה מידה, הרבה מעבר לנורמות המקובלות גם במשפט האמריקני. אנו משוכנעים כי הדין מוצה עמו וכי הגיעה השעה לגלות כלפיו מידת רחמים ולשחררו לאלתר".

מוקדם יותר אמר ריבלין, "אנו רוצים את סגן הנשיא ביידן חי ובריא לעוד שנים ארוכות. בממשל האמריקני ישנם קולות לכאן ולכאן, מצד אחד יש מי שמבקש להיענות לבקשה לשחרר את פולארד ומן העבר האחר לדחותה. אני גם זוכר את סגן הנשיא ביידן משמיע נימה אחרת".

ריבלין הוסיף: "יש מחלוקות בינינו לבין האמריקנים, אך יש דברים, כמו עניינו של פולארד, שכבר הגיעו לידי אבסורד, בכל קנה מידה אוניברסאלי, אנושי ומשפטי. גם משפטנים אמריקנים שדגלו במיצוי הדין עם פולארד, מסכימים שהוא שילם מחיר מעבר לכל פרופורציה".

ריבלין ציין בסיום מכתבו, כי "אנו הישראלים מצויים בימים שהם, עפ"י המסורת היהודית, ימי הסליחה והרחמים בין אדם לאלוהיו אך גם בין אדם לאדם ובין אומה לאומה. גם אם יונתן פולארד חטא כלפי הפטריוטיזם האמריקני, אין זה ראוי שיישא חטאיה של אומה שלמה. כידיד אמת של מדינת ישראל, אני פונה אליך כי תשוב ותשקול את עמדתך והתייחסותך לעניינו של יונתן פולארד".