ניגודי עניינים או דו"ח מעקר פעילות? שמחון
ניגודי עניינים או דו"ח מעקר פעילות? שמחוןפלאש 90

בעקבות ניגוד עניינים בתפקודו לא יכהן שר התמ"ת שלום שמחון כיו"ר הקק"ל. כך קבע בית המשפט בפתח תקווה. בעקבות ההכרעה יוכל היו"ר המכהן אפי שטנצלר לכהן כהונה נוספת בתפקידו.

הבעייתיות בתפקודו של שמחון בפרשה התעוררה כאשר למרות היותו מועמד לכהונת יו"ר הקק"ל כיהן גם כיו"ר צוות מטעם העבודה לניהול המו"מ הקואליציוני לקראת בחירת תפקיד היו"ר, ובמסגרת כהונתו זו פעל לכך שהוא יהיה המועמד היחיד לכהונה. בכך קיווה צוות מפלגת העבודה לבטל את הסעיף בחוקת המפלגה המחייב בחירות לתפקיד.

שופט ביהמ"ש בפתח תקווה, אברהם יעקב, קבע כי "שמחון היה נתון בניגוד עניינים מובנה וממשי, בו מצד אחד הוא משמש כנציג המפלגה ופועל כשליחה במשא-ומתן, ומצד שני הוא מועמד פוטנציאלי, שיש לו אינטרס אישי בקבלת התפקיד. ניגוד עניינים זה הוא אשר הוביל לחתימתו של הסכם יוני, לפיו המפלגה ויתרה על זכותה כביכול להציג מועמד לתפקיד יו"ר הקק"ל".

השופט דחה את הניסיונות לצייר את שמחון כמי שלא היה מודע למהלכים שהפכו אותו למועמד יחיד לתפקיד, וקבע כי בהיותו יו"ר צוות המו"מ לא מתקבל על הדעת להניח שהדבר לא היה ידוע לו ושהוא עצמו לא היה מעורב במהלכים לכך.

לנוכח קביעתו זו וביקורת חריפה שהטיח השופט בצוות מפלגת העבודה נקבע כי שמחון לא יוכל לכהן בתפקיד והניסיונות לשינוי החוקה לטובת מועמדותו היחידה הוא מהלך בלתי חוקי ועל כן יבוטל.