הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאוצילום: פלאש 90

רבה של תל אביב - יפו והרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, סיפר בראיון לערוץ 7 על המשגיח של ישיבת קול תורה, הרב גדליה אייזמן זצ"ל, שהלך לעולמו בשבת האחרונה, "הרב איזמן היה גדול המנהלים הרוחניים - המשגיחים, של עולם הישיבות בשנים האחרונות. הוא נולד בפולין למשפחה של חסידים בפולין, אך משחר ימיו למד אצל כל גדולי ליטא בעולם התורה ובשיטות המוסר של ר' ישראל מסלנט".

הרב לאו סיפר על היכרותו עם הרב אייזמן, "בשנת תש"ד התקבל הרב אייזמן כמשגיח בישיבת קול תורה ובג' תשרי - יום צום גדליה רבי גדליה נתבקש לישיבה של מעלה והוא בן 101. זכיתי להכירו למעלה מ-60 שנה - הגעתי לישיבה באלול תש"י וזכיתי ללמוד 6 שנים במחיצתו. הוא עיצב במידה רבה את חיי כי הוא היה פסיכולוג מהמעלה העליונה, גם פדגוג וגם הבין לנפשו של תלמיד יותר ממה שהתלמיד הכיר את עצמו. הוא ידע עם מי צריך לדבר בדרכי נועם ומי בגערה ונזיפה והכל כדי לקדם את התלמיד".

"הוא למד אצל גדולי ראשי הישיבות של העולם הליטאי ושיחות המוסר שלו היו שילוב של הגיון ורגש בצורה מאוד משכנעת. הוא היה מנתח פסוק תנ"ך או מאמר חז"ל והיה כפתור ופרח לשמוע ממנו את השיחות. עד היום אני זוכר חלק מהשיחות האלו למרות שעזבתי את הישיבה לפני 55 שנים", ציין הרב לאו.

"הוא הצניע לכת והלך עם חליפה קצרה ולא 'איצטלא דרבנן'. הוא לימד אותנו את הדיוק וההתמדה, ההקשבה והאזנה לזולת. הוא לעולם לא איחר בדקה לתפילות או לסדר הישיבה".

הרב לאו סיפר על הקשר של הרב אייזמן לישיבת 'מרכז הרב', "כרבים מבני הפליטה של אירופה, הוא הגיע לישיבת 'מרכז הרב' והרב צבי יהודה הוקיר, העריך וכיבד אותו מאוד ואין ספק שהאהבה היתה הדדית".