קוטג' תנובה
קוטג' תנובהצילום: פלאש 90

הפחתת מחירי מוצרי החלב, שעליה הכריזו יצרניות החלב בתחילת השבוע, תיכנס היום לתוקפה.

ביום ראשון הודיעו יצרניות החלב על הוזלה של מוצרים רבים, שאמורה להיכנס לתוקפה היום. תנובה הודיעה שלשום על גל הפחתות מחירים שנעים בין 10% ל-15% במגוון מוצרים. בקמפיין הפרסומי שלה נאמר כי תנובה קשובה לרחשי הציבור ומורידה מחירים.

אחרי התפטרותה של יו"ר תנובה זהבית כהן, בתחילת השבוע והודעת תנובה על הוזלה של 15% במחירי מוצרי החלב שלה, הודיעה "שטראוס" על החלטתה להוריד ב-8%-12% את מחירי מוצרי הגבינות הלבנות והמילקי שלהן.

ההוזלה תיכנס לתוקף החל ממחר (רביעי). מחירי גבינה לבנה "סקי" באחוזי שומן שונים יוזלו ב-12% לצרכן ובב-10%-12% לקמעונאי ולצרכן. מחירי "מילקי" יוזלו ב-8% לצרכן וב-6% לקמעונאי.

מאוחר יותר, הצטרפה גם טרה, והודיעה כי תוזיל את מחירי הגבינות. מטרה נמסר כי "טרה תמשיך לדאוג לקהל צרכניה ותוריד את מחיריה בהתאם להורדת מחיר המטרה וירידות המחירים בשוק".

חבר הכנסת שי חרמש, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, אמר אתמול "דווקא הרפתנים בישראל הם החוליה העובדת והעמלה בשרשרת יצור החלב. קל היה לתנובה לגלגל את חמדנותה אל עבר אנשים העובדים למחייתם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה.



כעת נראה, כי המהלך המתוקשר לפתיחת שוק הגבינות הקשות ליבוא נראה מיותר במקרה הטוב ומזיק במקרה הרע. זאת ועוד - הפיתרונות למחירים הגבוהים של מוצרי החלב אינם טמונים רק ביצרניות החלב אלא גם בשתי הרשתות הקימעונאיות. טיפול שורשי של המדינה והציבור כולו בשתי הרשתות יוביל להוזלה משמעותית נוספת של מחירי החלב"