לווייתן
לווייתןצילום: פלאש 90

הבריטים לא מבינים מאיפה זה נפל עליהם. באמצע שדה, במרחק של כמעט קילומטר מהחוף מעל שפך נהר האמבר שבבריטניה, נמצא לוויתן מת. כך מדווח אתר 'אפוק-טיימס'. על פי הדיווח הלוויתן שנמצא הוא נקבת לווייתן ממין נדיר מאוד ששמו סיי, אורכו כעשרה מטרים והוא שוקל כמה טונות.

אנדי גיבסון מעמותת חיי הבר ביורק שייר, סיפר לכתב העיתון דיילי טלגרף כי במהלך שני העשורים האחרונים נראו שלושה פרטים בלבד של מין זה במימי בבריטניה. על פי ההערכות הלוויתן מת לאחר שהגיע לקרבת החוף במים רדודים, ולאחר השפל מצא את עצמו ללא מים בהם יוכל לחזור אל הים. במצב שכזה הוא נופל על צידו ועשוי לכסות את חור הנשימה שבגבו ולמות. עם זאת נותרת תעלומה מרכזית – איך הגיע לוויתן גדול וכבד כל כך למרחק רב כל כך מקו המים.

כדי לפתור את התעלומה הועלו מספר השערות בהן גם האפשרות שחוואים מהאזור מצאו אותו על קו המים וגררו אותו אל המקום בו נמצא במגמה למכור את בשרו, אולם השערה זו נראית מעט בלתי סבירה, שכן משקל רב כל כך לא ניתן לסחוב ללא עזרתם של כלי רכב ובאזור לא נמצאו סימני גלגלים.

ב'אפוק טיימס' מובאות אופציות נוספות הנבחנות ככאלה שהובילו את הלוויתן הרחק כל כך מהמים. בין האפשרויות גם אפשרות בה גל ענק הדף אותו אל השדה, אולם גם השערה זו נראית בלתי סבירה לנוכח משקלו הרב של הלווייתן, משקל שלא ניתן להדוף אלא בפרץ מים אדיר ובתקופה האחרונה לא נרשמו תופעות טבע ייחודיות באזור.

וכרגיל בממלכה המאוחדת גם אופציית החייזרים לא נשללת. חובבי תיאוריות שכאלה משוכנעים שחייזרים שאבו את הלוויתן ממעמקי הים אליהם ולאחר שטיפלו בו השליכו אותו חזרה אל הקרקע, במקרה היה זה אל השדה...