תביעה נגד אורנג': גבתה כספים שלא כדין

קבוצת חמו גלמית הגישה תביעה נגד אורנג' בטענה כי החברה מכרה טלפונים משומשים כחדשים, שינתה תנאי התקשרות וגבתה כספים שלא כדין

עוזי ברוך , ו' בתשרי תשע"ב

רשת חברתית גם בנייד.
רשת חברתית גם בנייד.
פלאש 90

קבוצת חמו גלמית הגישה תביעה משפטית נגד חברת אורנג' ובקשה להכיר בתביעה כייצוגית.

התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין יפעת בן דוד עמית, כוללת שורה של טענות כנגד החברה לרבות מסירת מכשירים מיד שניה במצגת שהם חדשים, שינוי תנאי התקשרות ללא אישור והודעה ללקוח, גביית יתר בשל בקשת ניתוק, שרות לקוי ועוד. 

החברה התקשרה עם אורנג' לקבלת מכשירים ושירות עבור כ-15 קווים. בכתב התביעה נטען כי במועד החתימה על הסכם ההתקשרות הבטיח נציג אורנג' הבטחות רבות ובהן נציג שרות אישי שיטפל בכל עניני החברה, שרות שליחויות לאיסוף והחזרת מכשירים לתיקון או החלפה, מתן זיכויים על שימוש בהיקף מסוים ועוד. מרבית הבטחות אלו הופרו במהלך ההתקשרות ללא הודעה מראש. נציגי החברה נאלצו לכתת את רגליהם שוב ושוב למשרדי אורנג' מסיבות שונות תוך פגיעה בעבודתם השוטפת.

במהלך תקופת ההתקשרות קיבלה חמו גלמית טלפונים שהוצגו בחדשים באריזה סגורה, אולם לאחר השימוש נטען כי התגלו בהם זכרונות שלא נמחקו ומעידים על כך שהמכשירים היו בשימוש קודם לכן. 

בעקבות הכשלים ביקשה חמו גלמית לקבוע פגישה עם נציגת אורנג' . לאחר קביעת הפגישות הן בוטלו לפחות 3 פעמים ללא הודעה על ביטול הפגישה. בכל אותן שלוש פעמים התשובה של הנציגים במוקד הייתה זהה ותמוהה ולפיה הנציגה שהייתה אמורה להגיע לפגישה עברה תאונת דרכים ולכן לא יכלה להודיע על הביטול.

לאחר שאנשי חמו גלמית התייאשו וביקשו לעזוב את אורנג' החלה לטענתם סאגה נוספת שכללה גביית דמי ניתוק מופרזים בתואנות שונות.  חמו גלמית מבקשת להכיר בתביעה כייצוגית על סמך ההערכה כי התנהלותה של אורנג' מול החברה בתחום השרות, גביית הכספים הבלתי מוצדקת ושינוי תנאי ההתקשרות דומה לזו שהיתה כלפי צרכנים עסקיים ופרטיים אחרים, שחלקם הגדול בחר להימנע מלהביא את הענין לבית המשפט.