אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

על פי דיווח ברשת BBC ממצאי מחקר טוענים כי על גברים לעלות פחות במשקל מנשים על מנת להתחיל לפתח את התסמינים של הסוכרת. צוות חוקרים מאוניברסיטת גלסגאו מצאו כי הגברים מתחילים לפתח סוכרת ברמת מסת גוף (BMI) נמוכה יותר מנשים. החוקרים מאמינים כי הנתונים הללו נובעים מהעובדה שהגברים נוטים לאחסן את שומני היתר שלהם בכבד וסביב המותניים, בעוד לנשים יש מקומות "בטוחים" יותר לאחסן את עודפי השומן למשל בירכיים ובאגן הירכיים.

כתוצאה מכך הסיקו החוקרים כי נשים יכולות לצבור יותר שומן בסך הכול מבלי לפתח את התסמינים הקשורים לסוכרת.

סוכרת מסוג 2 נגרמת על ידי רמה גבוהה מידי של סוכרים בדם. מצב זה קורה כאשר יכולת הגוף לווסת את רמת הסוכרים בדם מופרעת. מצב זה קשור להצטברות של שומנים באיברים מסוימים כמו הכבד והשרירים.

פרופסור סטאר, מוביל המחקר, ציין כי המחקר בדק 51.920 גברים ו-43,137 נשים בסקוטלנד, כולם חולי סוכרת. החוקרים בחנו את מדד ה-BMI של החולים על פי משקל גופם וגובהם. תוצאות המחקר הראו כי נשים החלו לפתח סוכרת במדד של 33.69 בעוד הגברים החלו לפתח סוכרת כבר במדד של 31.83. החוקרים מציינים כי המחקר תורם להבנה מדוע כמות הגברים החולים בסוכרת גבוה יותר מכמות הנשים החולות בסוכרת ברחבי העולם.

איגודי הסוכרת בעולם ברכו על תוצאות המחקר, וטענו כי כעת ניתן יהיה לשים יותר דגש על מניעת המחלה בקרב הגברים הנמצאים בקבוצת הגיל המסוכנת, ובכל מקרה ממליצים לנשים ולגברים כאחד להיפטר ממשקל עודף, לאכול אוכל בריא יותר בדיאטה מאוזנת ולבצע יותר פעילות גופנית על מנת להימנע מלהיכנס לקבוצות הסיכון.