עלמון ענתות
עלמון ענתותמיכאל יעקובסון

תנועת רגבים שיגרה הערב (רביעי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה,  יהודה וינשטיין, בדרישה "לאכוף את החוק כנגד בינוי בלתי חוקי והפרת הסדר הציבורי בתחומי הישוב ענתות (עלמון) שבגזרת בנימין", כלשונם.

במכתבם ציינה התנועה כי "בסופי השבוע האחרונים החל מתפתח מוקד הפרות סדר ועימות חדש בגזרת בנימין סביב ניסיונות לביצוען של עבודות בינוי בלתי חוקיות בידי אזרח ישראלי המלווה בקבוצת אנרכיסטים אלימים המשתייכים לארגון האנרכיסטי 'סולידריות שיח ג'ראח', באזור המוגדר כאתר ארכיאולוגי בתחומי הישוב ענתות שבגזרת בנימין".

"מעבר לחומרה הרבה שבעצם ביצוען של עבודות בינוי בלתי חוקיות באתר ארכיאולוגי תוך פגיעה בעתיקות במקום", צויין במכתב התנועה, "הרי שיש משהו חמור מאוד בניסיון ליצור פרובוקציות מתוכננות תוך 'יבוא' פרובוקטורים מקצועיים במטרה לחרחר ריב ומדון, להפר את השלום ואת הסדר הציבורי ולגרום לאלימות מיותרת".

לטענת 'רגבים' באירוע שהתרחש בראש השנה, בו הופיעה קבוצה של כמה עשרות אנרכיסטים שתלתה דגלי הרשות הפלשתינית וחסמה את הכניסה לישוב, תפקוד כוחות הבטחון היה לקוי, "תפקוד כוחות הצבא והמשטרה שנכחו באירוע, נכשלו במניעתו מראש ואף עמדו מנגד משהחל האירוע ולא עשו כל שביכולתם בכדי להרחיק את המתפרעים ולהשיב את הסדר באזור על כנו", כתבה התנועה.

"בנסיבות אלו", הדגישו ברגבים, "נדרשת פעולה נחרצת וחד משמעית מצדן של כלל רשויות האכיפה לגדיעה מידית של התופעה בטרם תתקבע כמוקד הפס"ד נוסף נוסח בלעין ונעלין. אשר על כן נבקשך להרות לאלתר על נקיטה בין היתר של הפעולות הבאות:

1. מיצוי מהיר של הדין באמצעות חקירה והעמדה לדין של האחראים לפרובוקציות מקרב המתפרעים האנרכיסטים. לאקט מהיר זה נודעת חשיבות הרתעתית רבה שיהיה בה בכדי לסייע במיגור התופעה.

2. הרחקת המתפרעים האנרכיסטים מהמקום, אם באמצעות מניעת הגעתם לישוב ועצירתם במרחק מה ממנו ואם באמצעות הוצאת צווי הרחקה למארגנים ולמתסיסים. יודגש בהקשר זה כי הפגיעה בזכויות מי שאינם גרים במקום באמצעות הרחקתם ממנו הינה פגיעה מזערית ומידתית ביחס לפגיעה הנגרמת כתוצאה מהפעילות העבריינית שלהם בחוק ובשלום הציבור.

3. מתן הנחיה לכוחות המוצבים באזור בעת אירוע לנהוג בנחישות ולמנוע פרובוקציות אלימות בכל מחיר.

4. הריסה מידית של הבינוי הבלתי חוקי בתחומי האתר הארכיאולוגי".

ברגבים חוששים כי הפרות הסדר החוזרות ונשנות יצאו מכלל שליטה, "עקב הדחיפות הרבה שאנו מיחסים לטיפול בעניין בטרם ייצא משליטה אבקשך להחיש המענה".