אשר פלמר ובנו יונתן ז"ל
אשר פלמר ובנו יונתן ז"לבאדיבות המשפחה

השב"כ וצה"ל עצרו שלשום שני מחבלים מאיזור חלחול שמצפון לחברון, שהודו בחקירתם בשב"כ כי יידו את האבן שפגעה ברכבו של אשר פלמר הי"ד מקרית-ארבע, וגרמה להתהפכות הרכב. כך הותר לפרסום.

כתוצאה מההתהפכות נהרגו אשר ובנו הקטן יהונתן ה' יקום דמם.

במסגרת החקירה נעצרו שלושה פלשתינים נוספים, אשר הודו כי לאחר הפיגוע עברו במקום, ניגשו לרכב ולקחו את אקדחו של אשר פלמר הי"ד. האקדח נתפס במהלך החקירה. מהשב"כ נמסר כי החקירה בעיצומה וקיים צו איסור פירסום על זהות העצורים ושאר פרטי החקירה.

מיד אחרי הפיגוע, ביום שישי כ"ד באלול 23.9, טענו הן צה"ל והן המשטרה כי מדובר בתאונת דרכים, ולא נמצאו הוכחות ליידוי אבנים. בצה"ל התעקשו לטעון שכוח צה"ל היה במקום ולא הבחין ביידוי אבנים במקום. רק אחרי יומיים הודו בצה"ל ובמשטרה כי ייתכן שמדובר בפיגוע.

בעקבות הסרת צו איסור הפרסום הערב על תפיסת מרצחי משפחת פלמר. אומרים חברי הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) ואורי אריאל "אנו מברכים את כוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המרצחים השפלים. מדובר בהוכחה ניצחת לכך שיידויי האבנים המתגברים לאחרונה בכבישי יש״ע אינם פעולות זניחות של ילדים ערבים, אלא טרור ערבי שמטרתו המוצהרת היא רצח יהודים.

"שיטת הפעולה החדשה והקטלנית מחייבת את צה״ל לפעול למיגור התופעה בכל כוחותיו ואף לשקול איסור נסיעת ערבים על הכבישים על מנת לדאוג שהמתיישבים יוכלו לנסוע בבטחה על הכבישים״ - הוסיפי כצל'ה ואריאל.