כסף שטרות
כסף שטרות

55 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 300,000 ₪, גזרה השופטת יעל פרדלסקי מבית משפט השלום בתל-אביב-יפו, על תומר טישלר ממושב בצרה שהורשע בהעלמת מע"מ במיליוני שקלים.

טישלר הורשע בביצוע מאות עבירות חמורות על חוק מע"מ: 80 עבירות של ניכוי תשומות בלי שהיו לו לגביהם מסמכים; ניהול פנקסי חשבונות כוזבים, הוצאת חשבוניות מס או מסמכים הנחזים כחשבוניות מס, מבלי שעשה או התחייב לעשות עסקה שלגביה הוציא את החשבונית או מסמך ופעל במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק או ישתמט מתשלום מס שאותו אדם חייב בו - 198 עבירות.

כתב האישום הוגש ע"י המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, באמצעות עו"ד אורן בר-עוז, שאף ייצג את המדינה בהליך המעצר. החקירה התנהלה ע"י רשות המסים, חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז.

מכתב האישום המתוקן עולה, כי בתקופה שבין שנת 2006 לבין שנת 2010 פעל טישלר בתחכום רב ביחד עם החברות שבשליטתו, באמצעותן ובאמצעות אחרים, לביצועה של תוכנית עבריינית רבת היקף שמטרתה גזילת הקופה הציבורית בסכום של 7,000,200 ש"ח.

עוד עולה כי הנאשם הפעיל את חב' ת.ט יעדים לבניה בע"מ לצורך ביצוע העבירות והיה המנהל ובעל השליטה בה. כמו כן, ולצורך הסוואת והסתרת מעורבותו בביצוע העבירות, השתמש טישלר באחרים, אשר סייעו לו בביצועה של התוכנית העבריינית. בפועל, שלט הנאשם במספר חברות ועשה בהן כרצונו לצורך ביצוע העבירות נשוא כתב האישום.

בנוסף עשה טישלר שימוש במאות חשבוניות פיקטיביות מזויפות במספר פורמטים, ע"ש חברות פעילות, ללא ידיעתן או אישורן.

במסגרת אותה פרשה הורשע בכתב אישום נפרד, יצחק גלסמן בהפצתן של מאות חשבוניות פיקטיביות מזויפות. בית משפט השלום בת"א כב' השופט בני שגיא גזר על יצחק גלסמן 48 חודשי מאסר בפועל.