ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב"שופרסל". ההסתדרות וועד עובדי ה"שופרסל", בראשות אריאלה סיסו, דורשים לפתוח באופן מיידי במו"מ על רשת בטחון לעובדים לפחות בכל הנוגע לקיומם של ההסכמים הקיבוציים וכן בנושא מענק המכירה לעובדים. זאת בעקבות העיסקה להעברת השליטה בחברה. ברשת "שופרסל" מועסקים כ- 12,500 אלף עובדים.

ההחלטה על סכסוך העבודה התקבלה לאחר פגישת ההתייעצות שקיימו יו"ר חטיבת המסחר בהסתדרות, ראובן פרי, וראשי ועד העובדים, בראשות אריאלה סיסו, עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן.

ניסנקורן אמר היום כי "יש לנהל מו"מ ענייני על זכויות העובדים בעת המכירה. אנו דורשים להבטיח את מעמדם וביטחונם התעסוקתי של העובדים, לרבות הבטחת רשת בטחון, בכל הנוגע לקיומם של ההסכמים הקיבוציים וכן לתמורה ותגמול של העובדים בגין המכירה".

ראובן פרי שלח היום מכתב בעניין זה למנכ"ל ונשיא "שופרסל", אפי רוזנהויז, וליו"ר קבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר. "למותר להבהיר את ההשלכות שיש למהלך זה על העובדים, לרבות מעמדם וביטחונם התעסוקתי, כך שיש בהתנהלות זו, מבלי ליידע את נציגות העובדים, כמתבקש וכנדרש ביחסי העבודה הקיבוציים בכלל, ובשופרסל בפרט, משום טעם חמור לפגם", כותב פרי.

פרי מסביר כי הדרישה לתשובה דחופה מיידית מההנהלה, בעניין נכונותה לקיים מו"מ, נוצרה בעקבות הפרסומים לפיהם העסקה תושלם כבר בשבועות הקרובים. "עקב לוח הזמנים הבהול אין לנו אלא ברירה אלא לבקש כי תודיעונו מיידית, על נכונות מלאה לקיום מו"מ כאמור".

יו"ר ועד עובדי ה"שופרסל", אריאלה סיסו, שיגרה היום מכתב לעובדי הרשת ובו כתבה כי הדרישות לרשת בטחון ומענק מכירה הינן "דרישות לגיטימיות לחלוטין, שמכירת שופרסל לאחרים- לא תיתכן בלעדיהם! שכן ברור לכולם כי לכם, עובדים יקרים, יש תרומה מכרעת בשיפור רווחיותה של שופרסל לאורך שנים, ולכן, אין כל סיבה שבעולם שלא נהיה שותפים לרווח. אני רוצה להאמין שהמו"מ לגבי שני סעיפים אלה יהיה קצר וענייני ולא נזדקק להפעיל את סכסוך העבודה".