הרכבת הקלה
הרכבת הקלהצילום: פלאש 90

לקראת שחרורם של קבוצת מחבלים לשכונות ירושלים בהן התגוררו בעבר נערך אריה קינג המקים את 'משמר הבירה'. משמר זה ילווה בתצפיות את המחבלים המשתחררים ויתריע בציבור בכל הזדמנות בה יגיעו למקום ציבורי. ביומן ערוץ 7 סיפר קינג על היוזמה.

בראשית דבריו הוא מציין שמערכת הביטחון מקפידה לפזר ערפל סביב פרטי שחרורם של המחבלים הירושלמיים, ואף שרים אינם מודעים למספר המדויק, לזהותם המדויקת ולמקום מגוריהם של המחבלים החוזרים לשכונות ירושלים. לדבריו בדיוק משום כך בכוונתו ובכוונת קבוצת מתנדבים שיחברו אליו לאתר את המשתחררים, לפרסם את פרטיהם ותמונותיהם ברחבי ירושלים ואף מחוצה לה, ואף להתריע במגפון בכל מקום בו יסתובבו.

"הציבור לא מכירים אותם והם יכולים להסתובב בכל מקום. הציבור לא יודע שמדובר במחבלים עם הרבה דם על הידיים", אומר קינג ומסביר: "נצמיד חוליה של יהודים שתתעד את המקומות שבהם הם יסתובבו. אם הם יעלו לרכבת הקלה נודיע במגפון שיש מחבל במקום. כך גם נפיץ פלאיירים בירושלים עם פניהם ופרטיהם".

קינג מציין שהמגבלה היחידה אותה מטיל החוק על המשתחררים הוא נוכחות מדי יום בתחנת המשטרה וחתימה שם. מעבר לכך יש לו 24 שעות לבצע פיגוע בכל מקום בארץ..."

בדבריו מוסיף קינג ומציין שהדמיון יכול להביא לסיטואציות חמורות שבהן מחבל שכזה יבקש שירות טלפון לביתו וטכנאי בזק יצטרך להגיע לביתו ובכך לסכן את עצמו. כך גם יוכל מחבל שכזה לדרוש ולקבל שירות מבן משפחתו של קרבן טרור שאותו רצח. את המציאויות הללו בכוונתו למנוע ביוזמה שאותה הוא מגבש בימים אלה.

קינג מדגיש בדבריו שהפעילות תתבצע בליוויו של עורך דין שיבהיר למשתתפים מה מותר ומה אסור להם לעשות כדי להתריע מפני נוכחותו של המחבל המשוחרר. כמו כן הוא מציין שהמתנדבים יהיו אנשים בוגרים שידעו להתמודד עם המציאות המורכבת מבלי להגיע לחיכוך עם אוכלוסיה ערבית ומבלי לעורר מהומה מיותרת ומסוכנת. לדבריו קיימות דרכים שונות למעקב גם מבלי להיכנס לסמטאות השכונות הערביות במזרח ירושלים.

ומה באשר לאפשרות שהמהלך יוביל לאבטחה משטרתית למחבל. קינג אינו חושש מכך ואף מעדיף את האפשרות הזו שתותיר את המחבל תחת אבטחה של מערכת הביטחון. עם זאת הוא מביע חשש שהמשטרה תמצא תואנות שונות להגדיר את הפעילות שלו ושל אנשיו כפרובוקציה כדי למנוע את המהלך.

קינג מוסיף ומעריך כי לאחר קמפיין בו יופצו תמונותיהם של המחבלים הצורך בצוותי המעקב יפחת שכן הציבור יידע להישמר מפניהם לבדו.