האוטובוסים של המחבלים
האוטובוסים של המחבליםצילום: פלאש 90

בארגון 'אלמגור' השיבו הערב (שני) למכתב ששלח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשפחות השכולות, בעקבות שחרור המחבלים שרצחו את יקיריהם, "מכתבך אלינו הוא לעג לרש", פתח הארגון את מכתבו.

"המכתב אינו שווה את הנייר שלו. הבטחת שתודיע לנו על שינויים בעמדת הממשלה ושתקרא לנו לפגישה איתנו ואתה שולח אלינו מכתב?! הבטחת שיהיה דיון ציבורי והנושא יעלה בכנסת וגם זה לא אירע. אבל היה לך כל הזמן להפגש עם אלה שהתקשורת חפצה ביקרם (משפחת שליט) ומחר אתם נוסעים כדי להשתתף בקבלת פנים לשליט. נפלתם על הראש?".

במכתבו תמה הארגון לפשר שם המבצע, "ועוד קראתם לכל 'מבצע בית השואבה'. ולשמחה זו מה היא עושה? אנו קוראים לך לפחות לא להתבזות עם ממשלתך ולא לעשות טקס קבלת פנים כמעט ממלכתי, עם שועי העם ומפקדי צה"ל הבכירים -לגלעד שליט. שליט הוא חייל והוא חוזר במחיר כבד מאד".

"לרבים מבני העם הזה זהו יום אבל שני ולחלקם זה יום כניעה", הדגיש הארגון במכתבו, "עזבו את פסטיבלי הניצחון המלאכותיים שאתם מנסים לייצר כי לא נצחון יש פה, אלא אסון גדול וכניעה מחפירה. אל תייפו זאת עם טקסים ממלכתיים וגם אל תנצלו את הטקסים אלינו כדי ללטף אותנו משם בדברי סימפטיה".

"זה מתחיל להיות פאטטי, לא לאמפטיה אנו זקוקים אלא למעשים. לפחות  מטעמים של התחשבות במשפחות השכול והפצועים אל תלכו לפסטיבל. הניחו זאת לצוות המקצועי ולקציני אכ"א, כך ראוי. וכן, שנו את השם של המבצע למשהו פחות ציני ממה שקראתם - 'מבצע בית השואבה'".