קדאפי. תפיסתו קרובה?
קדאפי. תפיסתו קרובה?פלאש 90

מועמר קדאפי, מנהיג לוב מאז ההפיכה הצבאית ב-1969, נהרג היום או הוצא להורג ע"י חמושים שלכדו אותו. על פי דיווח אחר, הוא התאבד עוד לפני שנלכד בידי המורדים, שהצליחו בחודשים האחרונים להשתלט על המדינה.

קדאפי, שנולד ב-1942, נתפס כרודן אכזר בשל משטרו הנוקשה כלפיו אזרחיו, הוא נתן חסות לארגוני טרור ואף עודד מחבלים לבצע פעולות שונות ברחבי העולם.

המשטר הלובי החל בחימוש מואץ ופתח בהסתה אנטי-ישראלית תוך קריאה לאיחוד כל מדינות ערב למדינה אחת ואיום על מדינות ערב שגילו יחס חיובי לישראל.

בשנת 1976 נטל קדאפי אחריות על סדרה של פיגועים שבוצעו ברחבי בריטניה. בשנת 1981 קרא קדאפי לחסל את הנשיא האמריקני רונאלד רייגן, שכינה מצדו את קדאפי "הכלב המשוגע של המזרח התיכון". נשיא ארצות הברית רונלד רייגן ניסה להפיל את שלטונו של קדאפי, ובמרץ 1982 הכריז על איסור אמריקני על ייבוא נפט מלוב ועל שיתוף פעולה כלכלי עם לוב.

באתר ויקפדיה נכתב כי בשנות השבעים והשמונים נחשב קדאפי לאחד התומכים העיקריים בטרור הבינלאומי. פעולות הטרור הבולטות בהן היה מעורב: חטיפת ורצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, על ידי ארגון ספטמבר השחור פיצוץ טיסת פאן אם 103, מטוס נוסעים של חברת התעופה האמריקנית פאן אם מעל לוקרבי שבסקוטלנד בשנת 1988, במטענים שהוטמנו על ידי סוכנים לובים פיגוע במועדון לילה של חיילים אמריקנים במערב ברלין, בשנת 1986 חטיפת שרי הנפט של איראן וערב הסעודית, על ידי המחבל קרלוס מעורבות בפעולות טרור של הארגון לשחרור פלסטין וארגוני טרור נוספים.