יוסי ביילין
יוסי בייליןצילום: פלאש 90

שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, קורא לשחרר לאלתר את המחבל מראון ברגותי שנדון לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו ישראלים רבים.

"עשינו טעות גדולה שלא שחררנו אותו ביוזמתנו. עוד מעט יהיו בחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית. ברגותי יהיה המועמד וייקח בהליכה. יתחיל לחץ בינלאומי לשחרר את הנשיא שנמצא בכלא. למה אנחנו צריכים את זה? יכולנו לשחרר אותו עכשיו כחלק מהעסקה עם החמאס, ואז הוא לא היה מצטייר כמו משתף פעולה", אמר ביילין לעיתונאי שלום ירושלמי במעריב.



"ברגותי הוא מנהיג פוליטי, לא טרוריסט, גם אם הוא הוביל לשימוש בטרור והיה האחראי לאינתיפאדה השנייה. מבחינתי, הוא מנהיג פרגמטי שסטה מהדרך", אמר ביילין.



ביילין דוחה את הטענה כי הסכם אוסלו המיט על ישראל את אסון אוסלו, "יצחק רבין היה ממשיך את אוסלו ומגיע להסדר קבע עם יאסר ערפאת ב-1999. אבל יגאל עמיר בא, רצח את רבין והרג גם את הדרך שלנו".



לדבריו, "מי שהביא לטרור הם האנשים שלא הלכו בדרך הזו. מי שפתח את הגל הגדול של הפיגועים באמצע שנות התשעים היה ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. בעקבותיו באו שני הפיגועים הנוראיים בחדרה ועפולה. הקיצוניים עשו הכל כדי למנוע את אוסלו. אחרי רצח רבין נתניהו ניצח בבחירות. הוא לא ביטל את אוסלו, אבל לא מימש את ההסכם".