האחיות נטשו את המחלקות בוולפסוןיוני קמפינסקי


האחים והאחיות מהמחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון בחולון נטשו היום בשעה 9 בבוקר את המחלקות כמחאה בתגובה לעומס יתר במחלקות.


"זו לא הפעם הראשונה שאנו נאלצים לנטוש את המחלקות הפנימיות" הסבירה לערוץ 7 רוזי גרינשפן, יו"ר ועד האחים והאחיות בביה"ח, "השארנו בפנים רק צוות חירום, מה שצריך לביצוע משימות החייאה".


המחאה היא המשך לסכסוך שנראה היה שהגיע לסיומו לאחרונה כאשר הושגה הסכמה עם משרד הבריאות. "הפרו את ההסכם ואת ההבנות שהיו בין הסתדרות האחיות לבין מנכ"ל משרד הבריאות", מבהירה גרינשפן, "הסכמנו לקבל 42 חולים מעל התפוסה של מאה אחוז, ובתנאי שיתנו לנו את כל התקנים, אך בפעמים רבות יש הרבה חריגות והיום הייתה חריגה נוספת."


גרינשפן מסבירה שישנם פתרונות למצבי הלחץ, כמו ניתוב חולים לבתי חולים אחרים ומרפאות אחרות ואשפוז במחלקות אחרות בבית החולים כמו המחלקה הכירורגית.


"אנחנו לא רוצים לסכן את החולים" מדגישה גרינשפן "אך גם לא רוצים שהאחיות יעניקו טיפול לא איכותי או חלילה יטעו במתן הטיפול."


לגבי הסיקור התקשורתי הדל של סכסוך האחיות, קובעת יו"ר ועד האחיות: "אנחנו בפריפריה של ת"א, לא בדיוק "מדינת ת"א". יכול להיות שבגלל זה אנחנו מקבלים פחות תשומת לב. האוכלוסייה שלנו היא מהמבוגרות בארץ ואין מי שידבר בשבילה".