גבעת אסף
גבעת אסףצילום: אשרת כהן

טרגדיה היכתה הבוקר בישוב גבעת אסף שבחבל בנימין. תינוקת בת כשמונה חודשים נמצאה כשהיא ללא נשימה. צוות חירום שהוחש למקום ניסה להחיות את התינוקת אך מאמציו לא צלחו והיא נפטרה. על פי הערכות ראשונות מדובר במקרה של מוות בעריסה.

מדוברות הישוב נמסר, כי "הישוב כואב יחד עם המשפחה ומחבק אותה". עם זאת מוסיפים שם כי "על אף האסון אנו נמצאים במאבק נחוש לעצירת הרס הישוב וגרוש המשפחות והמאבק נמשך בכל הכח! ארוע התפילה ההמונית שאמור להתקיים מחר ב15.00 בישוב יתקיים כסדרו ומנהיגות הישוב קוראת לציבור הרחב להגיע".

נזכיר כי ברחבי הארץ הופצו מודעות קריאה להשתתפות באירוע ועליהן חתומים עשרות רבנים מרבדי היהדות השונים הקוראים לציבור להגיע לישוב ולהשתתף בתפילה ההמונית.

בתוך כך נציין כי הישוב גבעת אסף נערך למאבק משמעותי לעצירת הגרוש. בראשית השבוע פתחו בישוב בקמפיין לגיוס הציבור למאבק תחת הכותרת 'מאבק נחוש לעצירת הגרוש - בואו ננצח!'.  במודעות הקמפיין קוראים תושבי הישוב לכלל הציבור 'להגיע בשעת אמת לעקוף את המחסומים, לפעול בנחישות, להתבצר בישוב ולעצור את כל ההרס'

עוד יצוין כי במסגרת הקמפיין מופעלים בין היתר למעלה מ-100 מתנדבים העוברים מדלת לדלת ורותמים את הציבור למאבק. לפי שעה עברו המתנדבים בבתי התושבים בישובי בנימין אולם בכוונתם להמשיך ולהגיע גם לאזורים נוספים. על פי דיווחים שונים בישוב נבנים ביצורים שונים שנועדו להקשות ככל שניתן על כוחות הביטחון העשויים להגיע לביצוע פעולות ההרס.

 

הצילומים מגבעת אסף באדיבות אשרת כהן: