שלום שמחון
שלום שמחוןצילום: פלאש 90

שר התמ"ת, שלום שמחון, יניח על שולחן מזכירות הממשלה הצעת מחליטים הקובעת כי משרד התמ"ת יקדם חקיקה שתבטיח כי עובדים המועסקים על ידי קבלן המספק שירות בגוף ציבורי לא יופלו בתנאי העסקתם בהשוואה לעובדי הגוף הציבורי המבצעים את אותה עבודה, בשל העסקתם על ידי גורם שלישי.

עוד בהצעה, כי הממשלה תנחה את שר התמ"ת ליזום תיקוני חקיקה רלוונטיים על מנת שיוזמת החקיקה תיחשב לחקיקת שוויון בעבודה. על פי תוכן ההצעה, תנחה הממשלה את החשב הכללי במשרד האוצר להשתמש בסמכותו – לאחר התייעצות עם צוות בין משרדי וציבורי (מעין שולחן עגול) שיוקם - ולכלול תחת ההגדרה "עבודה או שירותי עתירי כוח אדם" המוגדרות בתקנות, גם את תחומי ההסעדה והסעות.

במשך השנים התפתחו צורות העסקה שונות במגזר הציבורי, המבוססות בעיקרן על רכישת שירותים: קניית שירותי כוח אדם מחברות כוח אדם, והתקשרויות עם קבלנים. העסקה באמצעות קבלני שירות במגזר הציבורי תאמה את מדיניות ההפרטה של הממשלה ונבעה מאילוצי הגבלת התקנים והצורך בהגמשת הניהול במשרדי הממשלה. העסקה זו הביאה, לצד היתרונות, לריחוק העובדים המועסקים באמצעות קבלני שירות מתנאי העסקה הנהוגים בגופים הציבוריים ולעיתים אף לפגיעה בתנאי העסקת העובדים, שכרם וביטחונם התעסוקתי.

לדברי שמחון, הצעת המחליטים תבטיח העסקה הוגנת והשוואת תנאים מלאה לכל עובד בגופים הציבוריים, המועסקים באותו תפקיד אך זוכים לתנאים ושכר מפלים. ההשוואה תהיה כוללת,  לרבות בכל הנוגע לפנסיה, ימי חופשה וימי מחלה. "אנו עושים היום צעד גדול להגדלת השיוויון בעבודה. התיקון הזה נוגע למאות אלפי עובדים", אמר שמחון.