הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלהר הבית

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, מקווה שרשויות המדינה יבצעו את החלטת מהנדס עיריית ירושלים וישפצו את גשר המוגרבים. לדבריו כל החששות מתגובות העולם הערבי מופרכות, "גם בתקופת הרב קוק, לא רצו שנתקרב לכותל המערבי בטענה שזה מקום קדוש, אז באמת נהרגו המון אנשים. אבל היום אנחנו לא חיים בתקופת הבריטים שאיימו עלינו באינתיפאדות, אנחנו שולטים פה. האם הם שולטים בנו או שאנחנו שולטים בהם?" תמה הרב אריאל. 

"אמנם לאחר שחרור שליט כולם מודים שנקטנו בדרך של רפיסות וכניעה כשבמקום להמטיר על עזה ועל החמאס אש וגפרית שילמנו מחירים שמי יודע מה עוד נשלם עליהם בעתיד, אבל עכשיו שלא יאיימו עלינו באינתיפאדה, מי שיעשה עלינו אינתיפאדה נדע איך לטפל בו".

ראש מכון המקדש סבור שעצם השימוש במינוח גשר המוגרבים הוא מטעה, "פעם הייתה שם שכונת המוגרבים, אבל היום זו רחבת הכותל המערבי. איך ייתכן שברחבת הכותל המערבי מדינת ישראל איננה עצמאית. אנחנו יכולים להקים שם מה שאנחנו רוצים - אפילו גשר מיתרים. מי שלא מוכן להרגיש שם עצמאי, עלול מחר גם להחזיר את הכותל המערבי לוואקף. כשהייתי ילד בימי הבריטים ועמדנו באמצע קדושת כתר, הגיע ערבי עם חמור ודחף אותנו, אז סבלנו את ההשפלות, אבל היום לא ייתכן שנרגיש כך בירושלים בריבונות ישראל".

הרב ישראל אריאל קורא לרשויות לבנות מחדש את הגשר שמוביל להר הבית, "פה מדובר על גשר שמוביל את האנשים אל הר הבית, אל מקום המקדש. הגשר הזה יוביל אותנו לחצר בית המקדש. אני אישית יחד עם רבים אחרים עולים דרך הגשר הזה ונכנסים מדי חודש לחצרות בית ה' בתור יהודי. לצערי מתוך שנים עשר שערים אל הר הבית השארנו לעצמנו רק שער אחד, והאמת שצריכים לקרוא לו, לא שער המוגרבים, אלא שער הרמב"ם - משם הרמב"ם נכנס לחצר בית המקדש".

הוא תמה מדוע נשמעים כל הזמן רק קולות מחאה של אנשי הוואקף ולא של הרבנים שלנו, "מדוע רק לערבים יש וואקף שמשתלט על השטח, איפה ההקדש היהודי? איפה הרבנים הראשיים? בשביל מה יש רבנות ראשית - איפה מועצת גדולי התורה ומועצת חכמי התורה? אנחנו שומעים את קולם רק בנושאים פוליטיים, אבל על מקום המקדש שמחולל כל יום על ידי הערבים, אין קול ואין פוצה פה".

הרב אריאל סבור שהגיע הזמן שבמקביל לבניית הגשר מחדש, יחדשו את השער המפואר והעתיק שבנוי מתחתיו, "מתחת לגשר הזה ישנו שער, שנשאר שער שלם מתקופת בית שני. שער יפה עם הסיתות המקורי מתקופת הורדוס, חלק מהשער הזה חשוף בעזרת נשים. צריך להוריד את האבנים ולחשוף את השער הזה, יש שם מדרגות עוד מתקופת הבית השני וכל עם ישראל יוכל לעלות משם. רבן יוחנן בן זכאי ורבן גמליאל כולם עלו משם לחצרות הקודש".

"הגיע הזמן שאחרי 45 שנה נפתח את השער הזה. ומי שיעשה אינתיפאדה ישלם את המחיר. יש לעם ישראל מספיק כוח כדי למגר כל תופעה של אינתיפאדה. תפסיקו להתנצל, אנחנו לא בגטו ורשה, אל תכניסו אותנו בחזרה למצב של שואה. אנחנו עם ריבון בארצו בירושלים ואנחנו בונים כאן גם גשר יפה ושכל העולם יראה איזה גשר יפה מוביל אותנו להר הבית".