ריקודגלים. ארכיון
ריקודגלים. ארכיוןפלאש 90

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן,  פנה היום למשטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד ד"ר ניר אייל, שקרא "לשבור את המפרקות של רוקדי הדגלים".

על פי החשד, ד"ר ניר, מרצה באוניברסיטת בן גוריון, פירסם בעמוד ה"פייסבוק" שלו, בעקבות תהלוכת "ריקודגלים" שערכו אנשי ימין במזרח ירושלים, בין היתר, את הדברים הבאים: "אני קורא לעולם לבוא לעזור לשבור לנבלות האלו את המפרקות". לפירסום "הוצמד" סרטון בו נראים חלק מהצועדים קוראים קריאות גנאי במקהלה לעבר ערבים.

עקב חומרת קריאות הגנאי שבסרטון סבר המשנה לפרקליט המדינה כי הפרסום שפרסם ד"ר ניר לכאורה, מצדיק פתיחה בחקירה, ולפיכך נתבקשה המשטרה לפתוח בחקירה בחשד להסתה לאלימות, עבירה לפי סעיף 144ד2 לחוק העונשין, תשל"ז 1977.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר אז בתגובה כי "ד"ר אייל ניר פרסם את הדברים בפייסבוק הפרטי שלו. האוניברסיטה אינה צד בנושא, ולכן הדיון הראוי צריך להתנהל בערכאות המתאימות".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, מברך על החלטת הפרקליטות לפתוח בחקירה נגד ד״ר אייל ניר מאוניברסיטת בן גוריון שקרא לשבור מפרקות של מפגיני ימין. אקוניס, שפנה בדרישה זו ליועמ"ש לממשלה אומר הערב ש״הצדק בישראל חייב לחול על כולם והתופעה הזו שבה הסתה לאלימות של השמאל נגד הימין עברה שנים ארוכות בשתיקה ובעצימת עין - חייבת להפסק ולהיות מטופלת בכל חומרת הדין״.