אילן גרפל נפגש עם אימו
אילן גרפל נפגש עם אימוצילום: לע"מ

בנמל התעופה בן גוריון נחת הערב (חמישי) מטוס שבא מקהיר, ובו הישראלי-האמריקאי אילן גרפל, שהואשם במצרים בריגול לטובת המוסד. גרפל שוחרר ממעצר אחרי 4 חודשים וחצי, תמורת 25 אסירים מצרים שהיו כלואים בישראל, ושהושבו למצרים דרך מסוף טאבה.

הבוקר הועבר גרפל מהכלא לנמל התעופה בקהיר, שם קידמו את פניו שליחו של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו וח"כ ישראל חסון (קדימה) שסייע בתהליך שחרורו של גרפל. לאחר זמן קצר המריא מטוס פרטי ועליו השלושה לכיוון נמל התעופה בן גוריון, שם נחת הערב.

במקביל, 25 האסירים המצרים ששחררה ישראל, הועברו למצרים.

במסוף טאבה חיכו הערב לאסירים המצרים קרובי משפחתם וגם הטלוויזיה המצרית, שהעבירה שידור חי מהצד המצרי של המעבר. עם מעברם השתטחו האסירים על אדמת מצרים ונשקו לה. כתב הטלוויזיה הממלכתית של מצרים ראיין אותם, והם סיפרו לו על שהותם בכלא הישראלי. שלושת האסירים הראשונים שהועברו מישראל למצרים הם קטינים, והם סיפרו לכתב כי היחס שלו זכו בישראל היה טוב, וכי אין להם כוונה לשוב לישראל בעתיד.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי במסגרת העסקה לשחרור הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, תעביר ארצות הברית למצרים מטוסי F-16 . גורם צבאי מצרי סיפר כי בתקופת שלטונו של חוסני מובארק ביקשה מצרים לרכוש מטוסי F-16 מארצות הברית "אולם ישראל הפעילה לחצים והכשילה את המגעים". בדיווח לא נמסר בכמה מטוסים מדובר.

צילום: לע"מ