דברי ביקורת השמיע רבה הראשי של רמת גן, הרב יעקב אריאל, על רמת שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות. לדבריו שכר הלימוד בחינוך הדתי כבד מנשוא ומשום כך ראוי היה שהציבור הדתי יצטרף למחאה החברתית.

את הדברים אמר הרב אריאל ביום עיון בנושא צדק חברתי בראי ההלכה שקיימה מכללת 'אורות ישראל' בקמפוס המכללה ברחובות. בין דבריו קבע כי "המדינה חייבת לממן מעונות יום לאמהות הלומדות באקדמיה".

הרב אריאל, התייחס בדבריו בהרחבה למחאה החברתית, שהיוותה את הטריגר לקיום סדרת ימי עיון בנושא, ואמר כי הוא מתפלא על הציבור הדתי שלא הצטרף למחאה בהמוניו, על אף שבעיית החינוך למשל בציבור הדתי חמורה בהרבה מזו שבציבור החילוני. לדבריו "בציבור הדתי מספר הילדים גדול יותר והחינוך יקר יותר, לכן הציבור הדתי היה צריך להיות דומיננטי הרבה יותר במחאה החברתית". עוד אמר: "המלגות באולפנות ובישיבות זעומות ביותר ולכן הקושי של המשפחות בציבור שלנו גדול הרבה יותר".

עם זאת מתח הרב אריאל ביקורת גם על מארגני המחאה החברתית וטען כי "המחאה התנקזה לתביעה מהשלטונות אך לא הטילה חובות על הפרט". לטעמו "הפרט צריך לקחת אחריות. אם כולם רוצים לגור בתל אביב, אי אפשר לצפות שהמחירים ירדו.  המדינה מצדה צריכה לעזור, להשקיע בתשתיות תחבורה ודיור בפריפריה והפרטים מצדם צריכים לעבור לגור בפריפריה ולא להדחק כולם לתל אביב". עוד קבע כי "לפי ההלכה מותר לקהילה להטיל מיסים כדי לממן את הצרכים של העניים במקביל חובה על אדם לתת צדקה, העובדה שאדם נתן מיסים לא פוטרת אותו מלתת סכום מכובד לצרכי צדקה".

בהתייחס לדרישת מנהיגי המחאה החברתית להעניק חינוך חינם מגיל  3 חודשים אמר הרב אריאל: "אישה שלומדת באקדמיה המדינה חייבת לממן לה מעונות יום חינם. לא יעלה על הדעת שאישה תצא ללמוד, בכדי לרכוש מקצוע, ולפרנס את משפחתה ותצטרך לשלם סכומי עתק לחינוך".

בהתייחס לדרישה להוריד את המס העקיף על הדלק ושאר מוצרי יסוד, הציע: "יש לתת הנחה במס על הדלק למי שגר בפריפריה, הרי הוא התרחק מהמרכז ובכך מסייע להוזלת מחירים, גם כדי לעודד מגורים בפריפריה יש מקום להוזיל את המס על הדלק על פי מדרג מרחק מהמרכז".