ההסתדרות חתמה על הסכם עבודה קיבוצי ראשון בחברת ש.ל.ה של שירותי בריאות כללית המעגן את תנאי העסקת העובדים וביטחונם התעסוקתי של כ- 3200 עובדי החברה. תוקף ההסכם הוא עד ה- 31.12.14.

חברת ש.ל.ה הינה חברת בת של "שירותי בריאות כללית" הכוללת את שירותי הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית והמורכבת משלושה חלקים: "כללית רפואה משלימה", "כללית סמייל" ו"כללית אסתטיקה" ומעסיקה כ- 3200 עובדים. מדובר במטפלים ברפואה המשלימה, סייעות שיניים, עובדי מנהל, עובדים פארה רפואיים ושינניות. העובדים התארגנו בהסתדרות לפני כשנה ומאז החל מו"מ עם ההנהלה להסדרת תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי.

במסגרת ההסכם, כל עובד המועסק בחברה למעלה מ- 3 שנים יקבל מעמד של קביעות בחברה. כמו כן, הוגדר היקף המשרה המלאה בחברה שהיא בת 40 שעות שבועיות לעומת 42.5 ש"ש כפי שהיה נהוג בחברה עד למועד חתימת ההסכם.

הישג חשוב בהסכם הוא כי כלל עובדי המנהל השעתיים בחברה בוותק של שנתיים ומעלה יועברו ממשכורת שעתית למשכורת חודשית.

בנוגע למטפלים ברפואה משלימה, לרבות מעסים, שינניות וטכנאי רנטגן המקבלים את שכרם באחוזים, ההסכם מגדיר ומקבע את מינימום האחוזים שיקבל העובד. בכללית סמייל יעלה הבונוס ל- 24% תוספת (במקום 20% כפי שהיה נהוג) ; בכללית רפואה משלימה יעלה הבונוס ל- 21% (במקום 17% כפי שהיה נהוג) ; בכללית אסטיטיקה יגדל ב-20%. מטפלי מגע שאינם מעסים (פלדנקרייז, שיאצו, רפלקסולוגיה וכו') יקבלו תוספת של 20%-30% בהתאם לוותק.

עוד הושג בהסכם תוספות שכר ושעות נוספות לעובדי המנהל, כאשר השכר הפנסיוני יחושב על בסיס כלל השכר לרבות שעות נוספות ובונוסים ולא רק על שכר היסוד כפי שהיה נהוג עד היום. כמו כן, תינתן לעובדי המנהל תוספת שכר בסך 10% שתינתן בשלוש פעימות.

בנוסף, עוגנו ימי החופשה והחג, ימי המחלה, תינתן קרן השתלמות (דבר שלא היה לעובדים עד כה) ותוספת שעות גלובאלית, שי לחגים וביגוד. כמו כן, סדרי העבודה, איוש משרות וקידום עובדים בחברה וניודם. בנוגע לפיטורים הושג כי עובד יפוטר רק לאחר הידברות עם ועד העובדים. כמו כן, לא יוחלפו עובדים מפוטרים בעובדים אשר אינם עובדי החברה.

עוד הושג בהסכם, שהמטפלים והשינניות יקבלו על ידי החברה שירותי כביסה למדי העבודה. דבר אשר לא היה נהוג עד היום.

את המו"מ ניהלו אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות וארנון בן דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. המו"מ לווה על ידי עו"ד רן קידר מהסתדרות המעו"ף ועל ידי עדה קמינסקי, ראש חטיבה של עובדי מוסדות ציבור, בריאות והסתדרות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר בעקבות החתימה, כי "לאחר מו"מ אינטנסיבי וענייני עם הנהלת החברה הגענו להסכם קיבוצי ראשון המעגן ומשפר את תנאי השכר וביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה. אני מברך את העובדים וההנהלה על קיום מו"מ הגון וראוי. הסכם זה הוא נדבך נוסף בחיזוק כוח התארגנות העובדים בישראל".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אומר היום, כי "הסתדרות המעו"ף קולטת היום לשורותיה כ- 3200 עובדים. ההסכם שנחתם הוא הסכם מתקדם שמסדיר את כל צורות העסקה המגוונות והייחודיות בש.ל.ה ונותן מענה והגנה לכל קבוצות העובדים בחברה".

יו"ר ועד העובדים, יוסף תומר מברך אף הוא על ההסכם. "לאחר שהתאגדנו בהסתדרות הגענו להסכם ראוי המשפר את תנאי העסקתנו. ההישג הגדול ביותר הוא שההנהלה תגדיל את רווחיה על ידי לקוחות החברה וספקים נותני השירותים לחברה ובחסכון הוצאות ולא על חשבון העובדים כפי שהיה נהוג עד היום. ההתאגדות שלנו במסגרת ההסתדרות וחתימת ההסכם לאחר 16 שנה של עבודה בחוזים אישיים, מזכירה לי את המאבק אליו יצאה ההסתדרות בשבועות האחרונים לקליטה ישירה של עובדי קבלן ועובדים בחוזים אישיים, נושא החשוב מאין נשוא".